menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Super Sweet Toms voor het eerst verspeend

Ga naar meest recente reactie

Nootje77

Nootje77

Aangezien mijn zaailingen precies wat te weinig plaats begonnen krijgen heb ik ze maar vast in hun grotere huis gezet... ze zijn wel nog heel fragiel om mee aan de slag te gaan had ik de indruk, maar het is allemaal nog zo nieuw voor me ...

[afbeelding verwijderd niet-https]

Heb nu wel nog enorm veel scheutjes over! Ja, beetje overmoedig geweest zo als onwetend tuinder ....

[afbeelding verwijderd niet-https]


Dus als iemand uit de geburen ze wil overnemen en zelf uitplanten... be my guest!
Morgen verspeen ik de Tumbling Toms. ook daar ga ik er veel van over hebben !
donderdag 4 maart 2010 - 18:41
an

An

ziet er goed uit nootje we zaaien allemaal te veel hoor denk ik.
Heb dit jaar er echt op gelet 4 zaadjes per soort omdat ik toch bijna geen plek hem maar het nadeel is dat er ook niks mag mislukken en alles moet opkomen anders heb je niks.
er was er een niet op gekomen bij mij moest voor iemand nog even zaaien dus daar heb ik een extra zaadje bij gedaan.

gr an
veel succes ga even kijken(googlen) wat voor soort jij hebt die ken ik niet.
donderdag 4 maart 2010 - 21:51
Nootje77

Nootje77

Hey An,

Tja, ik ging er eigenlijk van uit dat bijlange niet alle zaadjes zouden gaan uitkomen, maar het ging echt helemaal goed. Zelfs de paprikazaadjes doen het nu super! Die kwamen maar niet boven, dus ik begon al te wanhopen

Van de zaden die ik uit de groentencaroussel heb ik natuurlijk heel zuinig gezaaid.
Heb 1 zaadje voor kleine appeltjes eruit gehaald. Geen idee waar ik aan begin ,maar als het een soort van boompje moet worden dan hoop ik dat ik al een mooi plantje heb tegen dat we een eigen huis met tuin zullen gaan hebben.
Ook 2 zaadjes gardeners delight gezaaid. En dan nog iets, maar 'k weet het niet meer... ben nu op het werk dus ik kan het niet gaan nakijken.
Heb deze keer wel turfpotjes gebruikt en echte stek en zaaigrond. Voor de vorige batch had ik oude potgrond gebruikt die ik nog had liggen.

Ik zou eigenlijk nog graag wat aardbeien zaaien ook. Ik had zo'n bakje gekocht in het tuincentrum. Je weet wel, zo'n set: aarde + zaadjes + bakje. Heb niet de indruk dat die scheutjes het goed doen. Gelukkig heb ik van een nicht van me al wat aardbeienplanten gekregen van vorig jaar en die heb ik nu nog lekker fris staan, maar ze geven al veel scheuten. Binnenkort zal ik ze in een grote pot moeten verplanten.
vrijdag 5 maart 2010 - 00:28
an

An

Hoi Nootje ,
ben blij voor je dat alles zo goed aan slaat,ik gebnruik zelf altijd zaai/stek grond voor het zaaien.
Ben ook nog een leek hoor ,maar hoe langer je op het forum zit hoe meer je leert en wat jij weet kan jij weer doorgeven aan anderen en je ervaringen.dus niet getreurt je bent niet de enige die als leek begint.
lekker dat je aarbeitjes aan slaan hoop dat je straks een hoop aardbeien kan eten
.zijn het vroege ,midden of late soort .(zal wel niet op het pakje staan)
heel veel succes verder met het zaaienen verder er mee hoop dat het lukt.

gr an
vrijdag 5 maart 2010 - 08:16
Nootje77

Nootje77

Puntpaprika's en tomaatjes verspeend met dit resultaat... endan moeten er nog veel volgen! Waar g aik dat allemaal blijven zetten!?
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 5 maart 2010 - 19:49
Nootje77

Nootje77

Het gaat er goed mee hoor, met de plantjes !
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 14 maart 2010 - 01:27
Linneke

Linneke

Heel knap nootje!
Ik het in zelf geperste gezaaid (1zaadje per "potje") en verspenen is makkelijker voor me omdat ik dat "potje" gewoon mee in een groter plastiek potje kan plaatsen... maar aangezien het bij jou zo goed gaat ga ik dat ook eens proberen!!
Super mooi veel plezier xx lin
zondag 14 maart 2010 - 07:52
Thanja

Thanja

@ Nootje: ziet er goed uit! In deze potjes kunnen ze voorlopig wel blijven staan.



zondag 14 maart 2010 - 12:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon