menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kippengaas

Ga naar meest recente reactie

mx7733

Mx7733

Zijn er mensen die gaas gebruiken in de tuin ipv netten? Dit lijkt me beter herbruikbaar dan de netten en dus op langere termijn goedkoper.

Echter, bij mij op het complex zie ik het niet terugkomen en vraag me af waarom? Maar mijn medetuinders zijn er vaak op andere tijden dank ik...

-Mx
zaterdag 16 januari 2010 - 14:08
printemps

Printemps

Voor welk gebruik ?

mvg
zaterdag 16 januari 2010 - 14:23
Mandy

Mandy

Ik gebruik gaas om de doperwten tegen aan te laten groeien maar bv voor rondom en over het fruit te plaatsen gebruik ik liever netten.
Verder gebruik ik gaas om over de zojuist opgekomen groentenzaden te zetten, en over de hele kleine plantjes, in een omgekeerde V -vorm tegen de duiven.....


zaterdag 16 januari 2010 - 14:28
verbena46

Verbena46

Kippengaas om de pas gezaaide aardappelen (end febr) omdat ik ze beschermen moet tegen het stekelvarken (hystrix cristata)
Aan beide kanten van dit gaas zaai ik weer de erwten.


verbena
zaterdag 16 januari 2010 - 17:18
Ed50

Ed50

gelukkig hebben wij hier in de lage landen geen last van stekelvarkens Verbena (althans ik heb er hier nog nooit gezien ).
Maar wij hebben waarschijnlijk meer last van sommige dingen waar jij in Italië geen last van hebt hé!

groetjes vanuit een regenachtig België,
Eddy
zaterdag 16 januari 2010 - 18:51
Rita1960

Rita1960

Hoi Eddy, Nee geen last van stekelvarkens hier.. maar wel gezien hier

groetjes,

Rita



Gezien?? ja hoor in de Emmer dierentuin
zaterdag 16 januari 2010 - 19:34
leeuwtje

Leeuwtje

Ja hoor, gaat ook goed.
Een kennis van mij deed dit ook altijd.

Kijk maar bij Vreeken, je kunt er ook zaad kopen. Ik heb dit jaar zelfs getwijfeld of ik het zelf een keer zou doen. Maar we bewaren zelf ieder jaar poters en die zien er nog mooi uit.
Het is gewoon een solanum. En die zijn ook goed te zaaien als eenjarigen.
zondag 17 januari 2010 - 00:02
Mandy

Mandy

Ik denk niet heel veel mensen het "zaaien" van piepers zullen doen, Met al die verschillende goede pootaardappeltjes , redelijk goedkoop, in handbereik is het zelf zaaien wel veel werk...
Maar de rode aardappel Iwaarden kun je elk jaar zelf zaaien, verspenen en na de nachtvorst uitplanten.

Ik ga toch maar voor de pootaardappeltjes, minder risico ook.....
zondag 17 januari 2010 - 09:31
verbena46

Verbena46

sorry,sorry gebruik ook pootaardappelen
2 jr. geleden paar rijen er uitgewroed en verdwenen (de planten waren nog maar 5-10 cm boven de grond) dus nu elk jaar gaas plaatsen en gelukkig niet weer last gehad.

verbena
zondag 17 januari 2010 - 14:22
mx7733

Mx7733

Ow,printemps, eigenlijk voor afdekking van van alles en nog wat. Maak nu vaak tunnens met netten. De meeste netten kan ik na het seizoen wel weg doen.

Zie hieronder:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Mijn tuin loopt tot de tomatenplanetn in wittehoezen

Dus wellicht een tunnen van gaas?

Andere ideen ga ook zeker naar kijken! Thanks!
-Mx
zondag 17 januari 2010 - 14:52
Bowie

Bowie

'k Zie dat je verschillende planten onder gaas staan hebt.

Waarschijnlijk een domme vraag maar 'k stel ze toch Zal dit ook slakkenvraat tegenhouden?
zondag 17 januari 2010 - 15:17
Bowie
zondag 17 januari 2010 - 15:17
Mandy

Mandy

Een tunnel van GAAS lijkt me wel erg moeilijk om DICHT te maken.
Een net kun je makkelijk in de grond stoppen of een lat of wat stenen erop leggen maar GAAS is dan weer wat complexer.......
zondag 17 januari 2010 - 16:37
mx7733

Mx7733

Aan de andere kant... gaas kan je vouwen en hoef je dus niet in de grond te steken.

Ik ga wel eens kijken of ik een rest ergens op kan pikken , marktplaats ofzau. Zal de resultaten wel posten!

Enne,... nee! Zowel gaas als netten houden geen slakken tegen. De gaten zijn te groot. Vliesdoek en/of korrels doen dat beter.

-Mx
zondag 17 januari 2010 - 21:57
Rita1960

Rita1960

Fijnmazig gaas houdt wel degelijk slakken tegen. Ik gebruik in het voorjaar kleine stukjes om de slakken weg te houden van de courgetteplanten en a.s jaar doe ik dit ook voor de komkommerplanten.

groetjes

Rita
zondag 17 januari 2010 - 22:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon