menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivenbladeren

Ga naar meest recente reactie

Tine

Tine

In de Turkse keuken worden druivenbladeren gebruikt als groenten. Weet iemand of hier een speciale druif voor wordt gekweekt en of je dan oudere of juist jongere bladeren moet gebruiken?

Tine.
zondag 24 september 2006 - 19:37
florentina

Florentina

Tine,

Ik ken de bladeren alleen als reeds voorbereide bladeren. Daarna moet je ze dan vullen.
Ik weet niet of ze voordien gekookt werden. Ik vermoed van wel, anders zou je ze moeilijk
kunnen manipileren. Om groene kool te vullen moet je de bladeren toch eerst koken .
Zou je die vraag niet eens stellen aan Cetinel ?

florentina



zondag 24 september 2006 - 20:12
Tine

Tine

Florentina, ik heb je raad opgevolgd. Bedankt voor de tip.

Tine.
maandag 25 september 2006 - 23:35
ID_133740

ID_133740

In de Turkse keuken worden druivenbladeren gebruikt als groenten. Weet iemand of hier een speciale druif voor wordt gekweekt en of je dan oudere of juist jongere bladeren moet gebruiken?

Tine.

beste tine, devraag over de druivenbladeren om dolmades te maken is zeer simpel, iedere druif met een beetje groot blad, daar bedoel ik mee zo groot als een normale hand, is daarvoor geschikt. De soort speelt geen rol, je moet ze wel eerst blancheren. Als je een recept wil hebben kun je mee contacteren via e.mail
milo

[email protected]
dinsdag 26 september 2006 - 20:33
Tine

Tine

Lief van je om te reageren. Ik heb al met Fatma Cetinel contact gehad over recepten. Zij zal me wel wat sturen.

Nogmaals bedankt voor het aanbod.

Tine.
dinsdag 26 september 2006 - 21:02
florentina

Florentina

Tine,

Kun je , in afspraak met Cetinel, of met Milo , daarover iets plaatsen in de rubriek "koken" ?
Ik ben er wel benieuwd naar.

florentina
dinsdag 26 september 2006 - 22:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon