menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke tomatensoort buiten

Ga naar meest recente reactie

Steve101

Steve101

Ik vroeg me af of er hier iemand was die mij zou kunnen vertellen welke soort(en) tomaten het beste geschikt zouden zijn om buiten te zetten en toch een redelijke opbrengst te hebben. Ik zou namelijk graag zelf enkele tomatenplantjes zetten maar heb geen serre ter beschikking.
maandag 8 juni 2009 - 10:22
annd6

Annd6

Een tomatenplant staat het allerliefst beschut maar dit zijn rassen die het beter verdragen van buiten te staan.
Siberian
Ida Gold
Lime Green salade
Fuzzy Wuzzy (struiktomaat)
Tomatillo
Varenbladtomaat
Nu moet ik wel zeggen dat als het echt een natte zomer is er weinig kans is van slagen, zelfs bij deze rassen.
maandag 8 juni 2009 - 10:46
rialle

Rialle

Hoi Steve,

Ook ik heb geen kas staan, maar heb vorig jaar veel soorten met goed gevolg gekweekt. Ze waren STUKKEN lekkerder dan gekochte tomaten.
Wel heb ik een soort rek staan met een dakje waar ze onder kunnen. Hier bij tuinadvies in de webwinkel (of ergens anders) hebben ze speciale tomatenkasjes van plastic die niet zo duur zijn. Als je echt tomaten wil kweken dan raad ik je aan om toch zoiets aan te schaffen.

Ik heb al 3 maanden een kas liggen, maar die moet nog opgezet!

Als je nog tomatenzaad nodig hebt (voor volgend jaar dan) dan kan ik die meteen met de Lathyruszaden meesturen. Of wil je planten kopen?

Groetjes Rialle
maandag 8 juni 2009 - 14:26
Thanja

Thanja

Probeer vooral de vroege tomaten: Hoe later in het seizoen hoe meer kans op ziektes. Maar zoals Rialle ook adviseert: probeer toch ook iets te maken waardoor ze enigszins beschut staan tegen de regen.

maandag 8 juni 2009 - 16:27
Steve101

Steve101

Iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat ik er toch eerst nog eens goed ga over na denken hoe ik het het beste kan doen.

@ Rialle : As je enkele zaadjes zou kunnen missen zou dit heel leuk zijn. Kan ik in elk geval volgend jaar eens tomaten uit proberen. Alvast bedankt.
maandag 8 juni 2009 - 21:43
rialle

Rialle

Ok Steve, komt in orde!

Groetje Rialle
maandag 8 juni 2009 - 22:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon