menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke groenten in kas

Ga naar meest recente reactie

mavuutje

Mavuutje

Goeiedag,
Ik ben helemaal nieuw in het kweken van groenten, dus vandaar dat ik lid geworden ben van dit leuke forum!

Een vraagje, ik heb dus een kas en wat kan ik daar nu het beste in kweken?
Heb al het een en ander opgezocht, maar kom eigenlijk alleen maar uit op : Tomaten, aubergines, paprika en pepers. Kan er niet meer in kas gekweekt worden?
Wie heeft er tips?

Groeten,
Marianne
donderdag 5 maart 2009 - 09:29
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Mavuutje, welkom op het forum! Wij hebben een paar dagen geleden sla gezaaid, voor vroege oogst, in de kas. Heel lekker, later in het seizoen, is ook meloen. Komkommer kan ook. En van tomaten bestaan er vele rassen en kleuren dus daar valt veel in te experimenteren. Kouseband doet het buiten dikwijls minder goed dan in de kas. Ook basilicum wil graag warmte en zaaien wij in de kas. Verder gebruiken we de kas ook om groenten te zaaien en te laten groeien die later naar buiten gaat. De digitale catalogus van Vreeken inspireert vast tot verdere keuzes. Groeten Martje
donderdag 5 maart 2009 - 10:17
an

An

Hoi Marianne welkom op het forum,ik wil dit jaar ook voor het eerst mijn balkonkas gaan gebruiken en ik wil buiten de tomaten en paprika's er bakken met sla in zetten om het sneller te laten groeien,zoals sla ,pluksla en zo iets wat niet super groot wordt want ik heb niet zo'n grote kast ik weet niet hoe groot de jouwe is maar als hij groot is kan je ook nog eens aan komkommer denken of aan meloenen(je hebt ze in grote en in mini varianten) het verschild per soort hoe veel ruimte ze in nemen.
Kijk maar eens op de site van Vreekenzaden.nl en bv de nieuwe ......... .be
KOm even niet op die laatste.
Ik zelf heb bij Vreeken bestel de mini varianten

veel succes grtjs An
donderdag 5 maart 2009 - 10:23
an

An

Hoi Martje
Toen ik het bovenstaande schreef stond er nog niks onder de topic van Marianne