menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Glas Plastic

Ga naar meest recente reactie

andreash

Andreash

Hee hallo,

Ik zat net even te kijken in de zaai kalender voor groenten en zag dat ik in januari ook al zaken kan zaaien maar dan onder glas. Kan het ook onder een tunnel van plastic? Of gaat dat gruwelijk fout?

Groeten,

Andreas
dinsdag 16 december 2008 - 10:59
printemps

Printemps

hallo

met onder glas bedoelen ze meer in een serre
onder een plastik tunnel heb je meer last van te vochtig en te koud

mvg
an
woensdag 17 december 2008 - 13:49
Esem

Esem

Nee een plastiek tunnel is of geeft niet voldoende bescherming tegen de vorst,en zoals gezegd, het hier om een serre of platte bak,en wel is het het best ,dat de platte bak niet in de schrale noord noord-oostenwind komt te staan.
De bak kan je dan 's avonds als het echt gaat vriezen afdekken met jutte zakken om je zaaigoed af te schermen tegen de vorst, en dan heb ik het hier uiteraard niet over AlbertII maar over koning winter.



De beste wensen voor 2009

zaterdag 27 december 2008 - 10:37
danny2

Danny2

In januari kan je best al wat groenten in je kap zaaien, maar ik zou wel wachten tot zo'n 20 januari als de dagen zichtbaar langer worden.
Je kan dan veldsla, winterspinazie,kervel,vroege worteltjes, vroege ui,en zelfs erwten zaaien in je plastic tunnel. Je moet wel wat meeval hebben met het weer om de oogst ook echt te vervroegen, de vorige 3 winters is dat best wel meegevallen.

groetjes danny
zaterdag 27 december 2008 - 18:04
andreash

Andreash

Hallo daar,

Ik zie net op marktplaats.nl polycarbonaat platen. Is het mogelijk daar een kasje mee te maken die een beetje overeenkomt met een glazen kas? Da's immers 'dubbel' (als je de uiteinden sealed tenminste). Of gaat dat alsnog niet helemaal goedkomen?
maandag 19 januari 2009 - 15:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon