menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaat

Ga naar meest recente reactie

stefan

Stefan

Hey mensen,
ik heb een vraag:
wat voor soort tomaat is dit? Ik heb hem van iemand gekregen. Ik heb er al zaadjes uitgehaald. Is het trouwens een heirloom tomaat? En wat valt er eigenlijk allemaal onder heirloom tomaten. Wat is de definitie van een heirloom tomaat? Oeps, dat was iets meer dan 1 vraag.
Mzzl,
Stefan

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 26 augustus 2006 - 11:18
Tomateboer

Tomateboer

Dag Stefan,
Onder heirloom tomaten verstaat men dat dit oude vergeten,speciale tomatenrassen zijn, die door hobbykwekers bijgehouden worden zodat de oude soorten niet vergaan.
(ja een hele boterham )
Uw tomaat kan veel zijn,kan je van de tomaat een foto nemen wanneer ze opengesneden is?
grt
zaterdag 26 augustus 2006 - 14:17
Tomateboer

Tomateboer

Wat er onder heirloom tomaten valt?
Alles wat zaadvast is,dus geen hybriden zijn heirloomtomaten
grt
zaterdag 26 augustus 2006 - 14:18
stefan

Stefan

Dag Stefan,
Onder heirloom tomaten verstaat men dat dit oude vergeten,speciale tomatenrassen zijn, die door hobbykwekers bijgehouden worden zodat de oude soorten niet vergaan.
(ja een hele boterham )
Uw tomaat kan veel zijn,kan je van de tomaat een foto nemen wanneer ze opengesneden is?
grt


Nee dat kan niet want ik heb de zaadjes eruitgehaald en de rest heeft me moeder opgegeten.
zaterdag 26 augustus 2006 - 14:50
Kris

Tekst aangepast

Kris

Dit is een pasta-tomaat. Dit zijn doorgaans nogal tamelijk droge tomaten die meestal gebruikt worden voor (pasta)saus, soep of om te drogen. De exacte naam is moeilijk te geven, er bestaan namelijk zo'n 3000 heirloom soorten en een 10.000 tomatenvariëteiten. Op uw vraag of het een heirloomtomaat is moet ik u dus ook het antwoord schuldig blijven.

Wat de definitie heirloom tomaat betreft heb ik het volgende gevonden.

What Is an Heirloom Tomato?

Heirloom- An heirloom is generally considered to be a variety that has been passed down, through several generations of a family because of it's valued characteristics. Since 'heirloom' varieties have become popular in the past few years there have been liberties taken with the use of this term for commercial purposes. Heirloom tomato experts, Craig LeHoullier and Carolyn Male, Ph.D. have classified down heirlooms into four categories:

1. Commercial Heirlooms: Open-pollinated varieties introduced before 1940.
2. Family Heirlooms: Seeds that have been passed down for several generations through a family.
3. Created Heirlooms: Crossing two known parents (either two heirlooms or an heirloom and a hybrid) and dehybridizing the resulting seeds for how ever many years/generations it takes to eliminate the undesirable characteristics and stabilize the desired characteristics, perhaps as many as 8 years or more.
4. Mystery Heirlooms: Varieties that are a product of natural cross-pollination of other heirloom varieties.

(Note: All heirloom varieties are open-pollinated but not all open-pollinated varieties are heirloom varieties.)

open-pollinated = niet-hybride

Prachtige zonnebloem trouwens

Groetjes,
Kris

zondag 27 augustus 2006 - 09:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon