menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pootaardappels

Ga naar meest recente reactie

Muis

Muis

Misschien een domme vraag hoor maar is de pootaardappel een speciale aardappel? Ik heb wel eens dat ik een vergeten aardappel ergens heb liggen waar lange spruiten aan zitten. Zou je die in de grond kunnen stoppen of werkt dat zo niet?

Bedankt en groetjes Muis
maandag 1 september 2008 - 11:05
andre

Andre

Muis.

Domme vragen bestaan niet. Pootaardappels is geen speciale aardappel. In het vroege voorjaar koop je je gewoon in een tuincentrum of op de markt gewoon pootaardppels, deze kan je krijgen per kilo's.
Eigen pootaardappels zijn niet aan te raden en dit in verband met allerlei ziekten

andre
maandag 1 september 2008 - 13:27
Muis

Muis

Hoi Andre

Dank voor je antwoord. Die ziekten die aardappel en andere groenten kunnen oplopen komt dat doordat ze gepland worden in een tuin of maakt dat niet uit? Ik ben helaas niet in het bezit van een tuin maar een balkon. Kunnen aardappel ook in een grote diepe pot geplant worden?

Bedankt en groetjes Muis
maandag 1 september 2008 - 13:42
Matabish

Matabish

ja hoor muis!! Op 'BBC Gardening', heb ik gezien hoe je een aardappel plant in een oude autoband.
Telkens de aardappelplant groot genoeg gegroeid was, legden ze er weer een nieuwe autoband op en begroeven de 2 onderste bladeren onder een nieuwe laag potgrond (dus eigenlijk ophopen)... dit zo'n 5 à 6 maal. Zo bekwamen ze van één enkele plant een grote emmer vol mooie aardappels!!!
Dat moet dus ook te doen zijn in een grote pot, gewoon in laagjes werken dus.
Wel opletten dat de zon in de pot kan...

Succes,
Matabish.
maandag 1 september 2008 - 17:02
Muis

Muis

Hallo Matabish

Wat een goede tip dank je wel, ga dat van het voorjaar proberen. Ik heb tot ongeveer half vier s'middags de zon op het balkon dus dat lijkt me wel goed toch. Wat fijn dat mensen hier reageren en antwoord geven aan deze groente leek.

Groetjes Muis
maandag 1 september 2008 - 17:56
Rita1960

Rita1960

Hallo Muis,

Zoek eens op dit forum op " vroege patatten". Dan kom je een heel eind verder!

groetjes,

Rita
maandag 1 september 2008 - 19:10
hugo
maandag 1 september 2008 - 20:07
Muis

Muis

Hoi Hugo

Het is me helemaal duidelijk, kan niet wachten totdat ik het kan proberen. Hoop dat als ik ooit ga verhuizen een huis met een tuin kan vinden. Heel erg bedankt

Groetjes Muis
maandag 1 september 2008 - 20:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon