menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paprika sweet choco

Ga naar meest recente reactie

rialle

Tekst aangepast

Rialle

Voor het eerste jaar pepers en paprika's gezaaid, geheel biologisch, en ik moet zeggen het gaat perfect.
Deze paprika sweet choco ziet er heel bijzonder uit vind ik. Ik had hem nog nooit gezien en dus ook niet geproeft.
Morgen wordt de eerste geoogst én natuurlijk meteen geproeft. Zo ook de oranje cocktailpaprika maar daar heb ik nog geen foto van. Ze zijn zóóó oranje.......fantastisch.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes Rialle
maandag 28 juli 2008 - 19:26
AslanDes

AslanDes

Apart zeg...ben benieuwd hoe het smaakt!!

groetjes
Yvette
maandag 28 juli 2008 - 22:34
lentemode

Lentemode

Jazeker, Rialle, een VEELBELOVEND plaatje !!!

Smakelijk !

Groetjes,
Mia
maandag 28 juli 2008 - 23:00
LauraK

LauraK

Hallo Rialle,

Als de paprika's zo smaken als ze eruit zien, dan zit je gebeiteld! Ze blaken gewoon van gezondheid!
Leuk hoor, zulke aparte dingen kweken in je eigen tuin. Hier ontbreekt gewoon de ruimte, maar
volgend jaar wil ik toch het e.e.a. in potten proberen, want dit werkt inspirerend!

Groeten van Laura.
dinsdag 29 juli 2008 - 07:42
rialle

Rialle

Zoals je een beetje kunt zien op de foto staat deze paprika ook in een pot. Ik heb van elk soort peper en paprika één in de tuin gezet en één in een pot. (Op de achtergrond staat de Bolivian Rainbowpeper in een pot) Ik heb dit gedaan om het verschil te zien in groei en uiteindelijk in de oogst. De Sweet Choco buiten is nog niet zo ver, heeft alleen nog groene vruchten.

Zal ik wat zaad voor je reserveren Laura voor volgend jaar?

Groetjes Rialle
dinsdag 29 juli 2008 - 10:52
Lilian

Lilian

Rialle, die zien er goed uit en dat voor het eerste jaar dat je met paprika's en pepertjes bezig bent
Hoe is het met je tomaten gegaan, heb je er al van gegeten?

Laat ze maar lekker smaken,

grtjs lilian
woensdag 30 juli 2008 - 07:54
ernestine62

Ernestine62

rialle mag ik je vragen of ik wat zaad van je kan overnemen van de choco ? en de papers?
in ruil ervoor heb ik voor jou zaden van de paarse paprika en/of zaden van de groene zoete en gele peper.
alvast bedankt groetjes ernestine
donderdag 31 juli 2008 - 01:02
rialle

Rialle

Sorry voor mijn late reactie maar wij zijn gisteren pas van vakantie teruggekomen.

Natuurlijk heb ik wat zaad van de choco voor je Ernestine. En van de pepers is ook geen probleem hoor.
Zaad van de paarse paprika vind ik wel leuk want die heb ik nog niet.
Ik zal je een pm sturen met adres en pepersoorten die ik heb, dan kun je uitzoeken welke je graag wilt.


Lilian, tijdens onze vakantie zijn er veel tomaten rijp geworden dus kunnen wij eindelijk gaan proeven. Tot nu toe heb ik alleen de Kotlas geproeft na een tomaat van een gekochte plant gegeten te hebben. Nou die Kotlas was HEERLIJK!! Ongelooflijk wat een verschil in smaak zeg!
Hoe gaat het met jou tomaten?

Groetjes Rialle
zondag 17 augustus 2008 - 18:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon