menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groene pepers in pot

Tony

Tony

hallo, kent iemand een manier om groene pepers in pot te conserveren, net zoals de groene pepers die je bij je kebab krijgt, ik heb een potje thuis staan waar op staat 45dagen in water, azijn en olie(dacht ik) gelegen maar wat is dat je juiste manier en hoeveelheden water, azijn ea. per hoeveelheid pepers?
dinsdag 8 juli 2008 - 13:04
cetinel

Cetinel

bedoel je ze te pekelen? in zout en zuur?
in turkije worden heel veel groenten opgelegd op een zelfde manier,(groene tomaten,pepers,augurken,wortelen etc.....
ik heb mijn eigen variant,iets snellere methode....
daarvoor neem ik een weckpot waar je de pepers goed vol invult(stevig aandrukken)daar doe je dan een flinke hoeveelheid zout bij,(das wel even uitproberenik doe het nu op het gevoel,is ongeveer een soeplepel(jaja) per pot van 500 ml.dan doe ik daar ongeveer een afgestreken spoeplepel citroenzuurkristallen bij(te koop in turkse winkels)water laten koken en dan direkt in de pot gieten tot de rand van de pot...deksel erop en wegzetten,na ongeveer 2 weken kun je ervan eten....
als je die kristallekes niet hebt neem je gewoon witte azijn en die breng je aan de kook met ongeveer de helft water(maar dat geeft nogal sterke damp,daarom gebruik ik de andere manier)je kan in je water ook verschillende kruiden meekoken en mee in je pot doen,geeft een speciaal en lekker smaakje.
laurier past daar goed bij,of rozemarijn...beetje selder etc.
paprika is ook heel lekker op deze manier(als je niet van pikant houd)
hoop dat ik je een beetje verder heb geholpen? olie doe ik zelf er nooit in,nog nooit gehoord en gezien ook eigenlijk.maar er zijn meerdere manieren natuurlijk.
heel lekker is het als je een grote pot met verschillende groenten dooreen maakt(vind ik)worteltjes,bloemkool,pepers,groene tomaten en jonge sperziebonen gebruikt men het meest,paar teentjes look erbij(natuurlijk de hoeveel heden zout en azijn aanpassen aan de grootte)heel lekker bij gebraden vlees en zo....
dinsdag 8 juli 2008 - 14:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon