menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemkool

Ga naar meest recente reactie

Roxanne

Roxanne

Hoi,

Voor het eerst heb ik een klein moestuintje aangelegd. Ik heb gespit, bemest en geplant. Het lukte vrijwel heel goed. Als leek wist ik niet dat ik bloemkool moest beschermen met een vogelnet. En je hoor je raadt het al mijn bloemkoolplantjes waren op een dag volledig kaalgevreten. Gelukkig was het hart niet geschonden en kwamen er opnieuw blaadjes aan. Alles verliep vlot tot op vandaag. Ik stelde vast dat de blaadjes van de bloemkool weer aangevreten worden. Ik moest blijkbaar bij het planten iets strooien of gieten tegen insecten waaraan bloemkool gevoelig is. Kan ik nu nog iets aan doen ?
Hopelijk lukt het mij de 3de keer om bloemkool te telen.

Groetjes
dinsdag 27 mei 2008 - 21:27
Invadoria

Invadoria

Hey Roxanne

Informatie over bloemkolen telen kan je zelfs vinden op tuinadvies.be
Meer informatie op onderstaande link

http://www.tuinadvies.be/groente_bloemkool.htm

Hopelijk zijn hiermee je vragen beantwoord.

Groetjes

Bart
woensdag 28 mei 2008 - 12:32
JovanDreumel

JovanDreumel

Duiven in de gaten houden bij jonge planten en slakken lusten de bladeren ook wel.
donderdag 29 mei 2008 - 08:39
Lino

Tekst aangepast

Lino

ik leg een fles met slakkenkorrels naast de bloemkolen (= plastieken waterfles, bovenste stuk afgesneden en omgekeerd terug ingestoken, daarin slakkenkorrels en neerleggen. Ik zet ze vast met tenthaken.) Geen last meer gehad van slakken
donderdag 29 mei 2008 - 13:42
Roxanne

Roxanne

Bedankt voor de tips. Ik heb een vogelnet gespannen dus die duiven blijven wel eventjes op afstand. Slakken kunnen messchien wel de oorzaak zijn want er zitten er hier en daar wel wat.
De tip van Lino zal zeker eens proberen. Bedankt

Groetjes
Roxanne
donderdag 29 mei 2008 - 21:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon