menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paprika

Ga naar meest recente reactie

Eliane

Eliane

Hallo
De vraag die ik heb, lijkt misschien voor jullie heel dom, maar ik ben een beginner en ik weet eigenlijk over groenten zaaien of planten totaal NIKS.Ik ben wel leergierig en wil nu wel iets proberen Maar ik kom toch maar eens eerst langs op het forum om raad te vragen.
Ik heb daarstraks zaadjes uit mijn paprikas (groen, geel en rood) gehaald , kan ik nu iets met die zaadjes doen? (zaaien).Zo ja, hoe moet ik het dan doen? (grond,pot water?????????)
Ik hoop dat iemand mij wil helpen.
Groetjes en alvast bedankt
Eliane
donderdag 22 mei 2008 - 21:03
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

gewoon in stek-en zaaigrond zaaien het zijn heel gemakkelijke planten.
Als de eerste echte blaadjes verschijnen kan je ze verspenen in potjes en als ze een redelijke grootte hebben mag je ze in de grond zetten

greetz Damy
donderdag 22 mei 2008 - 21:22
andre

Andre

Wel redelijk laat om dit te doen

andre
donderdag 22 mei 2008 - 22:03
annd6

Annd6

Inderdaad, het is wat laat om het nu nog te doen.
Misschien de zaadjes houden voor volgend jaar en nog snel op zoek gaan naar een plant?

Groetjes
Ann
vrijdag 23 mei 2008 - 08:59
Harken

Harken

Als je zaadjes uit een paprika hebt gehaald moet je wel opletten dat die paprika geen F1 hybride ras is, want als dat het geval is, en die kans is vrij groot als het om een aangekochte parika gaat, weet je niet welke nakomelingen je daarvan gaat krijgen. Een groot gedeelte van die plantjes zullen niet veel voldoening geven. Misschien toch beter een pakje zaad kopen volgend jaar want nu nog zaaien lijkt mij toch wel wat laat.
zondag 25 mei 2008 - 00:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon