menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Experiment

Ga naar meest recente reactie

wyandotte

Wyandotte

[afbeelding verwijderd niet-https]

Wat aan het experimenteren geweest met trays en turfpotjes, wat heeft volgens jullie het beste resultaat? Ik wist niet dat dit zoveel verschil maakte.
zaterdag 19 april 2008 - 14:28
printemps

Printemps

hallo

die turfpotjes koop ik ook niet meer
te duur en wortels komen er niet goed door

mvg

an

zaterdag 19 april 2008 - 16:16
JovanDreumel

Tekst aangepast

JovanDreumel

Zelf gebruik ik daarvoor losse plastik potjes van 3 of 4 cm. Dat vind ik handiger dan trays om de bewortelde plantjes er uit te halen. Die potjes gebruik ik al meer dan 30 jaar. en er passen er precies 40 in mijn oranje kweekbak en daar kan ik ze allemaal tegelijk van onder water laten opnemen.( zie mijn blog www.jovandreumel.info )
zondag 20 april 2008 - 09:07
uncas

Uncas

wyandotte, waar kan je die trays vinden ?
zondag 20 april 2008 - 19:23
Rita1960

Rita1960

Hallo Uncas,

Ben wel niet Wyandotte maar toch... de trays kun je kopen in de winkel aveve of hoe dat dan ook heet in Belgie, bij ons in Nederland is dat bij de Welkoop. Maar... als je de planten wilt verplanten krijg je het volgende je moet de trays op de kop houden en dan "donderen" er heel erg vaak meerdere plantjes tegelijk uit. Met de grote kans op beschadigingen van je jonge aanplant. (gebeurd bij mij ook .. hoe voorzichtig ik ook ben Enne... die trays gaan misschien 1 of 2 keer mee en dan zijn ze kapot.
Neem de raad van Jo aan en gebruik of perspotjes of losse kleine potjes!

groetjes,

Rita
zondag 20 april 2008 - 20:47
uncas

Uncas

Ja da's juist...
momenteel werk ik met perspotjes maar losse potjes zijn eigenlijk ook goed.
maandag 21 april 2008 - 07:28
JovanDreumel

JovanDreumel

Soms doen kwekers die hele kleine plastik potjes weg en zo ben ik er 30 jaar geleden ook aangekomen. Ik gebruik ze elk jaar opnieuw. Vandaag gaan de tomaten vanuit de kleine potjes in 7 cm potten en die heb ik ook opgespaard. Daar staan de vaste planten in bij de kwekers en als je de mensen die vaste planten gezet hebben in de tuin de potjes vraagt dan krijg je die wel. En je kunt er ook weer jaren mee vooruit. (En voorlopig blijft de afvalvberg kleiner).
dinsdag 22 april 2008 - 08:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon