menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Scheur herstellen in een plastick van de serre

Esem

Esem

Misschien een gekke vraag hier op het groenten forum.
Maar ik denk wel dat er hier meerdere personen zijn die hun groenten telen in een serre overtrokken met plastick.
Een vriend van me zit met een probleemtje hij heeft al alle soorten lijm geprobeert om de scheur in de plastick te herstellen maar geen enkele lijm is sterk genoeg om het te kunnen hetstellen.
Zijn er misschien onder jullie die daar een oplossing voor hebben.
De plastich staat goed aan gespannen daardoor help er geen enkele lijm volgens mijn vriend.
Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

Gr Eddy, Esem
donderdag 27 maart 2008 - 11:09
LauraK

LauraK

Hallo Eddy,

Wanneer er spanning op het plastic staat, zal het niet te lijmen zijn. Een optie zou loshalen en dan
pas lijmen zijn, maar zodra er weer spanning op het plastic komt, zal het waarschijnlijk toch weer
losraken. De vraag is dan ook wát voor lijm je zou moeten gebruiken.

De enige andere mogelijkheid die ik zou kunnen bedenken is de scheur weer dichtplakken met
breed doorzichtig plakband, aan beide zijden. Maar of dat houdt wanneer het gaat regenen?

Eventueel een ander stuk plastic er tegenaan laten smelten? Geen idee of dat eigenlijk wel kan...

Groeten van Laura.
donderdag 27 maart 2008 - 13:10
printemps

Printemps

hallo

je moet dit met een strijkijzer doen(niet uw duur ijzer hé)
langs onder krantpapier en ook er bovenop dan strijken
de stukken waar het krantpapier geweest is zijn wel minder of niet meer doorzichtig
dat papier plakt er in dan
ofwel moet je papier nemen van de frituur daar staan al geen letters op
we deden dit vroeger dikwijls voor het zwembad

mvg
an
donderdag 27 maart 2008 - 13:50
Victor44

Victor44

Toen ik mijn tunnelserre gekocht heb ,heb ik een speciale rol tape meegekocht om desnoods scheuren dicht te plakken,ik heb ze al een paar keer gebruikt,en ze plakt goed,ik plak ze wel aan beide kanten van de scheur.Als je eens gaat informeren bij de verkoper van de tunnelserre,zal hij je zeker ook aan dergelijke plakband helpen.
Groeten
Victor
donderdag 27 maart 2008 - 19:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon