menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snijbonen

berit

Berit

Ieder jaar kweek ik voor 2 families snijbonen en gezien de hoeveelheid sneed ik de sijbonen met een elctrisch apparaat.Nu is dit apparaat ohertselbaar defect.Ik ben gaan zoeken in winkels ,op het internet,bij de fabrikant van het defect apparaat en andere fabrikanten die dergelijke apparaten maken
maar nerges kan ik nog iets vinden waar ik kan me mee behelpen.Toen ik verschillende klantendiensten kontakteerde kreeg ik de indruk dat de snijboon iets was uit héél lang vervlogen tijden.

Bij één constructeur kon ik een apparaat kopen waar ik een toestel kon op monteren om snijbonen te snijden, maar de prijs van het toestel was 400 EURO. Dit is wel een beetje veel om per jaar snijboontjes te snijden gezien het defecte toestel uitblonk in zijn eenvoud.
Ik heb de in de indruk dat de fabrikanten van de keukenrobots de snijboon willen weren uit ons voedselpatroon.
Weet iemand waar ik een prijsgunstige keukenrobot kan kopen om onze snijboontjes toch nog kunnen te snijden

met dank

JAAK
zondag 17 februari 2008 - 11:40
cetinel

Cetinel

kan je zoiets eigenlijk niet met een gewone keukenrobot??
die heeft toch vaak een hulpstuk die plakjes snijd,als je nou de snijbonen met meerdere tegelijk rechtop in de opening vult waardoor ze ook recht blijven staan en zo schaaft??? (ik weet niet of dat lukt,ik vraag het me dus af) verder zijn er toch wel van die manuele toestellen te koop waar je aan moet draaien,of moet het echt snel (heel grote hoeveelheden)en daarom electrisch zijn???
dinsdag 19 februari 2008 - 11:45
berit

Berit

Hier hebben we ook aan gedacht,maar alle bonen zijn niet even lang of dik en als de kortste of de smalste gesneden zijn valt de rest opzij en kun je niet meer zuiver snijden snijbonen die onregelmatig gesneden zijn zullen ook niet regelmatig gekookt zijn.Om dit te verhinderen was er aan het defecte apparaat een gleuf waar dee snijboon paste.Ik den dat er niets anders opzit dan het manueele apparaat te gebruiken.
Alleszins bedankt voor de interesse en de hulp

JAAK
woensdag 20 februari 2008 - 09:43
krissie

Krissie

Jaak ,
als je een keukenrobot gebruikt
moet je verhinderen dat de bonen omvallen ,
( of andere groenten )
ge steekt de groenten in de opening en
duwt ze er door , niet helemaal
maar zo dat de vulopening nog half vol groenten steekt
dan steek je de volgende groenten erbij
zo houden ze dan elkaar recht .
Zo ga je verder , het is wel even oefenen
maar eens de kneep te pakken gaat het vlot .
groetjes
Krissie



donderdag 21 februari 2008 - 15:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon