menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eikenbladsla

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Bowie

Die vormt normaal gezien toch min of meer een kropje? Van de 10 planten die ik nog staan heb, vormen er 6 zo'n kropje en dit al vanaf dat de bladeren klein zijn.

De resterende 4, daar komen er maar een paar bladeren aan en die zijn dan zeker 20cm lang. Gaat dat nog een kropje vormen? Of haal ik die lange slabladeren er al af om te eten?


Nog een vraagje. Als ik maar een paar bladeren nodig heb, kan ik die dan gewoon afsnijden en komen er nieuwe bladeren aan, of moet ik de krop volledig kunnen oogsten?
woensdag 22 augustus 2007 - 10:37
annd6

Annd6

Wat er met die resterende vier aan de hand is weet ik niet, lijkt snijsla alhoewel sommige zeggen dat dat hetzelfde zaad is.
Ik doe dat vaker: de buitenste bladeren al oogsten voor ze te taai zijn, als ik een broodje wil maken of gewoon niet veel nodig heb.
Groetjes
Ann
woensdag 22 augustus 2007 - 10:45
Bowie

Bowie

Ann, het is dezelfde sla, want de bladeren zijn hetzelfde en het zaad komt allemaal uit hetzelfde aangekocht pakje (is natuurlijk niet altijd een garantie).

woensdag 22 augustus 2007 - 10:52
Pieter

Pieter

Volgens mij gaat die langgerekte gewoon bloeien en zal ze geen krop vormen.
woensdag 22 augustus 2007 - 11:13
Bowie

Bowie

Dus beter verwijderen?
woensdag 22 augustus 2007 - 11:25
andre

Andre

Gewoon plukken anders gaat de plant volledig doorschieten. Eikenbladsla kan je best zaaien vanaf maart tot juni. Later zaaien is riskant, want het zachte blad gaat in de herfst algauw rotten

Groetjes andre
woensdag 22 augustus 2007 - 11:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon