menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Japanse wijnbes

cornelia

Cornelia

Hallo allemaal,

Ik heb op diverse plekken in de tuin Japanse wijnbes staan. Zo ook tegen een muur op het zuiden. Vorig jaar is hij in die hete periode a.h.w. verschroeid en kwamen er geen nieuwe takken meer. Op deze nieuwe takken zou dit jaar weer bessen moeten komen maar aangezien hij er zo slecht bij stond heb ik hem helemaal gesnoeid tot net boven de grond. Dit jaar dus geen bessen van deze struik. Zal hij dit jaar weer uitlopen zodat hij volgend jaar weer bessen geeft of had ik hem niet helemaal af moeten snoeien?

groeten.
maandag 16 april 2007 - 02:57
Uvacrispa

Uvacrispa

Cornelia,
Wat je omschrijft als verschroeide takken zou wel eens kunnen wijzen op een aantasting van de wortels (zoals wortelrot). Als er nu reeds jonge scheuten ontstaan dan zal je dit jaar vermoedelijk geen vruchten hebben, maar als je nu nog geen jonge scheutjes ziet, zou je wel eens een nieuwe plant moeten zetten...
Hopleijk valt het allemeaal nogal mee...
woensdag 18 april 2007 - 05:19
cornelia

Cornelia

Helaas, nog geen nieuwe scheuten te zien. Gelukkig hebben de andere struiken wel afleggers, dus wijnbes genoeg voor de toekomst. Ik zal die strui die het nu dus niet meer doet opgraven om te kijken of ik iets aan de wortels kan zien. Bedankt voor reactie.

groeten
vrijdag 20 april 2007 - 04:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon