menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Perzik en abrikozen soorten

Ga naar meest recente reactie

jens10

Jens10

hallo,ik heb de vraag welke perzikrassen en abrikozenrassen jllie mij kunnen aanraden,voor perzik had ik al avalon pride in mijn gedachten door de goede resistentie tegen krulziekte maar ik weet niet of hij ook lekkere vruchten geeft
voor abrikoos weet ik het nog niet

alvast bedankt

mvg jens
woensdag 26 juni 2013 - 15:12
Persica

Persica

Persoonlijk vind ik Benedicte de allerbeste, zowel, smaak en is ook deel resistent voor krulziekte, Avalon Pride heeft meer last van bacterie ziektes (gom) ziekte in de winter gevoelig voor bevriezing v.d knoppen

Voor Abrikoos is Orangered een erg goede. meer info google eens naar fruitlent
woensdag 26 juni 2013 - 21:35
jens10

Jens10

bedankt,het probleem is dat je benedicte bijna nergens vind in belgie
en ik heb geen zin om helemaal naar het noorden of oosten van nederland te rijden
fruitlent ken ik wel maar het is te ver om er een perzik of abrikoos te gaan halen
krulziekte zou ik ook willen oplossen door ze in een serre te plaatsen zodat ze niet nat worden maar dan mag k wel niet vergeten water te geven
donderdag 27 juni 2013 - 08:45
jens10

Jens10

wat vind je van peregrine is dat een goede perzik?en van bredase en tros oranje zin dat goede perzikken want die hebben ze bij fruittuin.com,dan word het aan huis geleverd en dat is toch makkelijker
donderdag 27 juni 2013 - 15:13
sugar

Sugar

Benedicte kan je kopen in Genker plantencentrum
donderdag 27 juni 2013 - 21:35
Driez

Driez

Ik heb twee jaar geleden een Red Haven gekocht in Lidl of Aldi, en die heeft dit jaar voor 't eerst rijkelijk gebloeid. Staan nu wel maar 3 vruchten aan, maar dat ligt misschien eerder aan het voorjaar. Heeft weinig last van de krulziekte, de paar aangetaste blaadjes haal ik er elk weekend uit. Binnen een maandje of twee weet ik hopelijk meer over de smaak
donderdag 27 juni 2013 - 22:03
Eliaske

Eliaske

Peregrine zou ik niet aanraden; groei is te zwak, kleine vruchten, niet krulziekteresistent.
Ik heb Reine des Vergers staan en die wordt wel hard aangetast door de krulziekte maar nu zijn de blaadjes allemaal weg en groeit het sterk met nieuwe gezonde bladeren en dikke vruchten.
Ook een mooie bloei met kleine bloesems. Zeer winterhard tot -20
vrijdag 28 juni 2013 - 14:43
jens10

Jens10

@sugar waar zie je dat want er staar geen catalogus op hun site,of ben je er zelf geweest
indien dat zo is welke speciale planten hebben ze daar nog
vrijdag 28 juni 2013 - 15:30
sugar

Sugar

Ik weet dat omdat ik er daar
zaterdag 29 juni 2013 - 17:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon