menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Appelbloesem verwijderen

Ga naar meest recente reactie

schuppe

Schuppe

ik heb in het najaar enkele jonge appelbomen aangeplant
en er komt bloesem in,moet men dat verwijderen of mag men dat laten uitgroeien
tot een appel??de bomen zijn ongeveer 3 jaar oud.
zondag 1 april 2012 - 18:47
rialle

Rialle

Hoe meer bloesem hoe meer appels hè. Dus lekker laten zitten en groeien.............

Groetjes Rialle
maandag 2 april 2012 - 08:17
powerlite

Powerlite

beetje kort door de bocht hé rialle,

schuppe,

het hangt er vanaf.
het zijn al 3 jarige bomen , dus die mogen best wel al wat bloemen hebben.
Door het verplanten zijn er misschien heel wat wortels gesneuveld , waardoor de boom veel minder voedingstoffen uit de grond kan opnemen.
tis namelijk zo , als een boom zijn energie gebruikt voor vruchtvorming dan schiet er veel minder over voor groei.

Maar als je een goede bodem hebt , kan de boom wel wat hebben.

Als je zeker wilt zijn dat je bomen een goede start hebben is het veilig te zeggen dat je de meeste bloemen er af doet. laat er een paar staan voor een proevertje

maandag 2 april 2012 - 18:09
gerardmer

Gerardmer

Wij hebben een jaar terug ook wat fruitboompjes geplaatst en deze kwamen ook in bloei maar hadden nog niet genoeg wortels het fruit werd afgestoten.

Dus gewoon laten hangen, en naar de boom kijken bij warm weer misschien wat bijgieten.
Je kunt ze er altijd nog afknippen
vrijdag 6 april 2012 - 21:03
sugar

Sugar

Ik haal het eerste jaar na planten systematisch alle vruchten weg.
vrijdag 6 april 2012 - 22:24
Hilde1741

Hilde1741

Wij hebben ook nieuw geplante fruitboompjes en er komt mooi wat bloesem in. Ik laat ze nu nog even doorkomen omdat ik het zo mooi vindt, maar de vruchten ga ik grotendeels wegnemen denk ik. Ik wil mijn boompjes graag eerst wat steviger laten worden. Het zijn leifruitboompjes vooral voor de leuk, dus heb wel wat geduld.
zaterdag 21 april 2012 - 11:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon