menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Appelboom Bolero - Bestuiving

ErikL

ErikL

Ik heb hier een appelboom "Bolero" en volgens de verkoper is dit een zelfbestuivend ras.

Op het internet kan ik er niet zo veel over terug vinden, maar wat ik wel vond op engelstalige websites is dat deze "self-sterile" zijne ipv "self-fertile".

Klopt het dat dit ras niet zelfbestuivend is? Ook al zegt de verkoper van wel?

Indien niet zelf bestuivend. Zou dit ras dan bestoven kunnen worden door Elstar, Cox Orange Pippin of Jonagold? (Die 3 rassen heb ik namelijk ook in de tuin staan)
vrijdag 9 maart 2012 - 11:52
powerlite

Powerlite

Maypole wordt wel eens aangeraden voor bestuiver. Maypole is de enige ballerina die zichzelf ook bestuift trouwens.

Spijtig dat je bolero al gekocht hebt , zou het je afgeraden hebben.

Misschien wel leuk als je echt een balerina boompje in een pot wilt , maar echt lekker zijn ze niet. Let wel , bolero is in mijn ogen wel 1 van de minst slechte van alle balerina's , maar een hoogvlieger vind ik het niet.

bolero bevind zich in group 1 of A , je moet dus een boom uit groep A of B kiezen als bestuiver.
elstar , cox is C ,
Jonagold is groep 5

niet goed dus.

vrijdag 9 maart 2012 - 17:43
ErikL

ErikL

Dus zelfbestuivend is Bolero dan toch niet?

De verkoper houdt wel stevast aan dat het een zelfbestuivend ras is, ook al vond ik op het internet van niet. Maar op het internet is er dan ook niet zoveel over te vinden...
vrijdag 9 maart 2012 - 18:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon