menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rode en Zwarte bessen

Ga naar meest recente reactie

sansai

Sansai

Ik ben woonachtig in Thailand en ben op zoek naar bessenstruiken in "droge" vorm.

Ik herinner mij ooit deze struiken gekocht te hebben in Tilburg en het was een stammetje met wortels zonder aarde, wie kan mij helpen ?

Bijvoorbaat dank

Max en Lha, Lha's Place Chiangmai
dinsdag 9 augustus 2011 - 09:27
Pieter2

Pieter2

Welke soort? Aalbessen?

De wortels zonder aarde zijn verplicht voor transport naar de andere kant v/d wereld, dus geen idee wat je bedoelt. Je zou ze kunnen laten opsturen op die manier veronderstel ik...
dinsdag 9 augustus 2011 - 17:09
sansai

Sansai

Het soort was naar ik mij herinner: Jonkheer van Tets aalbessen

Maar het soort maakt mij weinig uit ik wil gewoon graag bessen-struiken hebben.

Is het ook mogelijk om stekjes / takjes te laten wortelen en dan planten ? dan kan ik door gasten mogelijk een paar stekjes mee laten nemen in een plastic zak(je) met water.

Gaarne advies

Max en Lha Chiang Mai
woensdag 10 augustus 2011 - 02:49
Pieter2

Pieter2

Dat moet lukken, ik denk dat je de stekken kan vervoeren door ze ergens mee in te wikkelen en een beetje vochtig te houden, maar dat moet iemand anders maar even uitleggen.

Hoe het met de wetgeving zit weet ik niet, maar vervoer van planten zullen ze toch moeten aangeven veronderstel ik, anders komen je stekjes nooit aan

woensdag 10 augustus 2011 - 17:37
Chef

Chef

Gewoon in de winter zodra het blad gevallen is een paar takjes van 25 cm lang met de dikte van een potlood afknippen en laten verzenden. Vervolgens de takjes voor de helft in de grond steken. Lukt vrijwel altijd (tenminste in ons klimaat). Aalbes wortelt heel gemakkelijk.

Of het wettelijk is toegestaan om takjes op te sturen dat zou ik niet weten.

woensdag 10 augustus 2011 - 22:25
sansai

Sansai

Dank voor de adviezen zover ik zal enkele takjes mee laten nemen door gasten dan zal het mogelijk wel lukken , hier in het noorden van Thailand is het klimaat gunstig
donderdag 11 augustus 2011 - 02:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon