menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Appels en peren

Ga naar meest recente reactie

TheLegend_

TheLegend_

Hallo iedereen

Ik ken deze site al een tijdje, maar had me nog niet ingeschreven
Ik ben student logistiek management en u heb ik voor school een taak in verband met wereldwijde handel in fruit.
Mijn deel is het bespreken van appels en peren.
Ik vind er behoorlijk wat over, maar niet van waar ze hoofdzakelijk worden ingevoerd in België.. Iemand die me hier wat meer over kan vertellen of die mij een bron kan geven waar ik informatie kan vinden?
Ook het soort bodem die aanwezig is in de landen vind ik maar weinig over.

Ik vind het enerzijds maar zielig om op een forum hulp te vragen voor schoolwerk, maar ben ten einde raad..

Alvast hartelijk dank
zaterdag 7 mei 2011 - 15:38
an

An

wat wil je specifiek weten over appels en peren,bv rassen ,groei,etc etc,
zokan je beter geholpen worden met je vraag
zaterdag 7 mei 2011 - 16:18
TheLegend_

TheLegend_

De rassen heb ik al gevonden, ook het klimaat waar ze groeien (gematigd klimaat), hoe ze worden behandeld en opgeslagen heb ik wat parate kennis gebruikt omdat ik daar ook niet veel over vind (Appels moeten worden geteeld met de steel er nog aan, wanneer deze niet meer aan de appel is zal deze sneller rijp worden en dat willen we zeker niet als ze nog moeten worden vervoerd. Ook is het belangrijk om de appels op een koele (1 à 2 °C), donkere en voldoende vochtige plaats op te slaan. De opslag van appels gebeurd in dozen waarin 1 of 2 lagen tray’s liggen, dit om beschadiging van de appels te voorkomen.
Het opslaan van appels onder een temperatuur van 1 à 2 °C is omdat men klanten dan het hele jaar door kan voorzien van verse appels aangezien deze niet op elk tijdstip van het jaar geoogst kunnen worden. Maar onder zo’n lage temperatuur wel kunnen bewaren tot er nieuwe worden geoogst.)