menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kleinstblijvende laagstam kers

lo

Lo

Ik heb 4 hoogstam kersenbomen, maar nooit kersen. Nu zou ik ook een laagstam willen aanplanten, louter met de bedoeling daar in de kersentijd een vogelnet over te gooien zodat ik uiteindelijk toch eens kersen heb. Ik zoek daarom de kleinstblijvende laagstam, ook al omdat ik niet zoveel ruimte meer over heb: hij moet dus echt klein blijven. Ik weet wel: laagstam kerselaars bestaan al lang. Het gekende euvel is echter dat de lage stammetjes na verloop van tijd toch een geweldige kruin krijgen waar moeilijk netten over te gooien zijn. Ik heb eens rondgekeken en veel boomkwekerijen adverteren met dé énige échte klein blijvende kersenbomen! Ik ben ook niet van gisteren: de winkel moet draaien en zolang we maar kunnen verkopen is het goed.
Ik ben dus op zoek naar WERKELIJK klein blijvende laagstammen. Iemand ervaring mee? Iemand een hint?
Reeds bedankt!
zondag 21 november 2010 - 19:20
Victor44

Victor44

De meest geplantte zwakgroeiende laagstam kersenboom is momenteel Gisela 5.
Maar de Gisela 3 heeft nog een kleinere groeikracht,en dus de door u gewenste onderstam die klein blijft.Hij wordt ook veel aangeplant op percelen voor overkapping van kersen
zondag 21 november 2010 - 21:27
lo

Lo

alvast
maandag 22 november 2010 - 20:27
Figo

Figo

Kijk eens voor soorten en info op de site van De £Linde in Kemmel:

http://www.boomkwekerijdelinde.be/

Op Gisela 5 kan je de bomen op 3m hoogte houden
dinsdag 18 januari 2011 - 12:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon