menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kan je wat doen met nog onrijpe vijgen

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

ik heb dit jaar heel veel vijgen gehad( vorig jaar ook trouwens)
nu hangt er nog heel wat aan de boom maar die zullen natuurlijk niet meer rijpen,ik vroeg me eigenlijk af of er daar ook nog wat mee te doen valt( behalve aan de geitjes voeren)??
mischien kan je ze inleggen of zo???
ik weet niet welk ras het is,het zijn geen brown turkeys
ze zijn bij rijpheid geelgroen van kleur en van binnen zijn ze bleek.
maandag 20 november 2006 - 23:47
Fons

Fons

De vijgen die nu nog aan uw boom hangen zijn smakeloos en dus waardeloos, indien de geitjes ze lusten pluk ze dan want tijdens de winter gaan ze toch bevriezen en schimmelen.

Groetjes Fons.
woensdag 22 november 2006 - 18:00
cetinel

Cetinel

ok bedankt voor de info!!
zal ze maar afplukken en aan de geitjes voeren( dan gaan ze toch niet geheel verloren)
donderdag 23 november 2006 - 12:31
peerbrok

Peerbrok

Toch nog een laat antwoord op deze vraag.

Vijgen ontwikkelen hun vruchten vaak in twee stadia. Dat wil zeggen dat de nieuwe vruchten die dit zomerseizoen zijn gevormd, pas in de volgende zomer zullen rijpen en eetbaar zijn.

Dus, gewoon laten hangen en geduld hebben tot de volgende zomer.
vrijdag 14 augustus 2009 - 08:22
depauws

Depauws

Peerbrok
De vijgen die op het einde van het seizoen enige grootte hebben zullen afvriezen of gewoon afvallen.
De oogst van volgende zomer is in het najaar met moeit te zien als een dikke bot.
Heel vroeg in het voorjaar begint deze bot te dikken tot een vijg.
Groeten
Silvain
vrijdag 14 augustus 2009 - 12:42
Ieniemienie

Ieniemienie

Hallo,

ik heb een vijgenboom met wel 1oo vruchten aan, waarvan er 4 rijp werden dit jaar.
De laatste 2 weken komt er geen verandering meer in. De bladeren v d boom zijn ook klein gebleven , wat andere jaren niet zo was. Hij staat nochtans zeer zonnig en krijgt water en meststof. Misschien te koud gehad deze winter, of te sterk gesnoeid? Hopelijk volgend jaar beter.
Grtjs, Annemie
woensdag 26 augustus 2009 - 20:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon