menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardbei in emmers telen

bereschieter

Bereschieter

Ik ben van plan om aardbeien in 10 liter emmers te gaan telen hangend aan een stellage

wie heeft voor mij goede tips wat betreft welke potgrond of medium moet ik gebruiken,hoe zit dit met de bemesting?
hoeveel planten in een emmer en wanneer het beste planten (nog dit jaar of volgend voorjaar)
wie o wie heeft ervaring met dit en wil dit met mij delen?
maandag 2 augustus 2010 - 17:22
Rita1960

Rita1960

hoi Bereschieter,

voor zover als mijn geexperimenteer van dit jaar je kan helpen.

ik heb vorig jaar (aug 2009) 3 aardbeienplanten per hangingbasket gezet (3 soorten dus 3 bakken) in gewone potgrond. hebben goed gebloeid maar met dit -koude en later te droge) voorjaar weinig opbrengst gehad (niet representatief derhalve) planten doen het goed op 1x per week voeding. in het voorjaar wat extra kalium gegeven. de aardbeien die eraf kwamen waren van goede smaak. vruchtzetting was minder vanwege te koud en daardoor minder mooie aardbeien.

dus in 1 emmer met 10 lt max 4 planten. en de grond.. potgrond vermengd met wat goede grond. en als het kan in augustus de jonge planten erin zetten.

ik ben hier nog lang niet mee uit geexperimenteerd

bij prof. kweker gezien,.. plantenbakken 1 meter lang om de 15 cm een plant. de een aan de linkerkant en de ander aan de rechterkant. met druppelsysteem voor de water toevoer.. van de meststoffen e.d. weet ik niet hoe hij dat deed. grondsoort leek mij meer zware zandgrond toe.

groetjes,

Rita
maandag 2 augustus 2010 - 21:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon