menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke rode bessenstruik welke andere fruitstruik

Ga naar meest recente reactie

rombaft

Rombaft

Ik zou nog een rodebessenstruik willen aanplanten in de tuin en dacht aan de ribes rubrum "jonkheer van tets" . Is dit een goede keuze en/of andere voorstellen.
De struik mag liefst niet te groot worden.

Ook zou ik nog een andere fruitstruik willen planten in de tuin maar op die plaats is er eigenlijk niet zoveel plaats, ongeveer een vierkante meter in de zon en liefst zou ik de struik niet veel hoger zien dan 1 a 1.5 meter .
Dacht oorspronkelijk aan frambozen maar dat zijn precies direct heel grote struiken van 2 meter en meer .
Voorstellen voor een compacte fruikstruik ? Ik heb reeds appels, druiven, rode bessen.
maandag 2 augustus 2010 - 15:02
sugar

Sugar

Een framboos moet wel lukken op die plaats hoor. Je zal wel ieder jaar wat uitlopers moeten verwijderen (je kan de plant eventueel in een (ruime) pot in de grond planten

Verder kan je op zo'n kleine plaats ook planten
* Zwarte bes
* Kruisbes
maandag 2 augustus 2010 - 15:15
Figo

Figo

Je kan ook een roze bes planten, bijv een "gloire des sablons". Die zijn idd roze, en minder "zuur" dan de rode: je kan ze zo uit het handje eten, en de teelt is even gemakkelijk als de rode aalbes.
Of een stekelbes. Bestaat ook in verschillende kleuren, hoogtes, smaken...
dinsdag 3 augustus 2010 - 13:32
renate67

Renate67

IK zou voor framboos gaan, die ik uit de praktijk ken (ik ken de naam van de varieteit niet) zijn tussen de 1 en 1,5meter hoog (en geen 2m).
Frambozen en rode bessen smaken zo zalig samen.
renate
vrijdag 6 augustus 2010 - 00:38
guy_fruit

Guy_fruit

Herfstframbozen zijn heel interessant om te planten. Ze blijven lager dan gewone (zomer)frambozen.
Rijpe vruchten vanaf augustus tot oktober.

Guy
vrijdag 6 augustus 2010 - 12:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon