menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien oude perenboom

Ga naar meest recente reactie

eucalypta

Eucalypta

Sinds kort een volkstuin verworven waar ik er blij mee ben, wel heel veel werk vanwege al jaren staand kweekgras. Nu staan er 2 oude perenbomen in die al jaren niet gesnoeid zijn en waarvan de kruin veel te dicht is. alle takken groeien naar het hart toe. Kan ik deze bomen helemaal terug snoeien of moet ik alleen bepaalde delen wegsnoeien?
Graag jullie hulp en alvast dank daarvoor.
groet Eucalypta
dinsdag 16 september 2008 - 18:12
Rita1960

Rita1960

Hallo Eucalypta,

Allereerst van harte welkom op dit mooie forum
Let wel: ´t is ook een zeer verslavend forum.

Ik heb helaas geen verstand van perenbomen maar er zijn hier lieden op dit forum die er wel verstand van hebben en die zullen je ongetwijfeld van een antwoord voorzien!

groetjes en veel tuinplezier toegewenst,

Rita
dinsdag 16 september 2008 - 18:54
eucalypta

Eucalypta

Dank voor je reactie! en hoop op een antwoord van iemand anders!
Ik heb al een tijdje op dit forum rondgeneusd maar dacht dat het wel handig zou zijn om me te registreren. Al veel siertuinervaring, heb een groete tuin maar nu voor het eerst een grote moestuin......pffffff wat een werk maar de eerste oogst heb ik al gegeten en deze herftst de strijd verder aangaan met het zeer hardnekkige kweek.
groet eucalypta
ps. ik geloof meteen dat het verslavend is
dinsdag 16 september 2008 - 21:00
Rita1960

Rita1960

Eucalypta,

Vertel mij wat en vooral over een moestuin. Daar gaat veel tijd werk inzitten. Wij eten al een tijd lang alleen nog maar groenten uit eigen tuin ( en daarna eigen groenten uit diepvries )