menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Daarwieren

Ga naar meest recente reactie

leerling

Leerling

Een paar jaar geleden heb ik in de tuin een minivijvertje ingegraven. Nauwelijks een kwart vierkante meter groot is het vooral genieten, want het wordt druk bezocht door zowat alles in de buurt dat wil drinken of baden.

Naast een hoge steen, langswaar beestjes die ongewild in voor hen wat te diep water zijn beland weer vaste grond kunnen vinden, staan er 3 korven met vaste planten in en wat drijvende zuurstofplanten.

Dit jaar groeien er ook heel veel draadwieren, die ik zoveel mogelijk verwijder door ze er met de hand uit te scheppen.

Heeft dat zin? Maak ik beter de boel leeg (en op een of andere manier weer schoon) om weer opnieuw te beginnen met nieuwe planten?

We wonen vlakbij een natuurgebied en we proberen de tuin zo ecologisch mogelijk te houden.

Dit minivijvertje is eigenlijk een stiekem proefprojectje. Ik droom van een wat groter vijvertje, maar wil toch al zoveel mogelijk leren van dit kleine bakje.
donderdag 30 maart 2017 - 00:34
leerling

Leerling

Die titel had dus 'draadwieren' moeten wezen.

Helaas kan je titels niet aanpassen.
donderdag 30 maart 2017 - 00:36
Marei

Marei

Draadwieren kun je best uit de vijver vissen, oprollen tot een kluwen en terug stoppen in de vijver onder of tussen stenen; het zorgt voor zuurstof
donderdag 30 maart 2017 - 10:59
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Marei een handige tip. Nog nooit bij stil gestaan.
donderdag 30 maart 2017 - 13:57
molleke32

Molleke32

1 voordeel als je ooit een grotere vijver hebt, hoe groter hoe beter het biologisch evenwicht. Is met een aquarium ook zo
donderdag 30 maart 2017 - 17:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon