menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mag er een kleine fontein in een kleine vijver met waterlelie

Ga naar meest recente reactie

ilsepiano

Ilsepiano

Ik heb een kleine terrasvijver met 2 waterlelies in. Ik weet dat waterlelies niet in stromend water mogen staan, maar wat is stromend water echt? Kan ik er een kleine fontein inzetten (zo ééntje zonder sproeier maar met zo'n "waterbol", die voor wat deining zorgt (is niet echt stromend), of moet het water echt volledig stilstaan?
Alvast bedankt voor de ino
dinsdag 28 oktober 2008 - 18:03
corrielat

Corrielat

Ik wacht voor deze vraag de antwoorden af,
want dit wil ik ook graag weten
dinsdag 28 oktober 2008 - 19:06
Plantadvies

Plantadvies

Waterlelies komen in de natuur meestal in stilstaand of heel traag stromend water voor.
dinsdag 28 oktober 2008 - 19:51
klompken

Klompken

Beste,

Als je de waterlelie niet direct naast de pomp plaatst, zie ik geen grote problemen.
Je kan misschien wel de pomp aan de andere zijde kant van de vijver plaatsen dan daar waar de lelies staan.
Wat een groter probleem is, is dat er geen spattend water op de bladeren mag terecht komen, door de zon worden hier dan gaatjes in de bladeren gebrand.

mvg,

klompken
zaterdag 1 november 2008 - 11:14
semperfi

Tekst aangepast

Semperfi

Daar waar continu waterdruppels op het blad komen, zal de plant niet verder groeien. Kan ook zijn omdat - als er zon is - gaatjes worden gebrand ( zie Klompken )
Maar met een zgn "Waterbol" kan je niet veel kwaads doen. Mijn waterlelies groeien ( of liever groeiden ) errond maar nooit eronder.
De vorige waterleleis waren te groot en heb ze er allen uitgehaald.
Nu, of volgende lente, zet ik er kleinere .... maar de waterbol blijft.

B.t.w. Wanneer is het het beste seizoen om waterlelies te zetten a.u.b. ?
Veel succes
woensdag 5 november 2008 - 17:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon