menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clivia ziek

Ga naar meest recente reactie

nieuwplantjenieuwleven

Nieuwplantjenieuwleven

Beste mensen,

Ik heb al enig tijdje een clivia staan die ik eens kocht op een plantenmarkt. Tot mijn verbazing merk ik nu al enige tijd rare plekken op de plant. Ik dacht eerst aan brandplekken, maar daar begin ik stilaan aan te twijfelen. ik zet er effen foto's bij in de hoop dat jullie deze kunnen zien. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Dankje.

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 17 november 2013 - 20:38
charelke

Charelke

Hoy clivia liefhebber,
Zelf heb ik ook bij enkele bladeren het probleem dat hier te zien is en als dat erger wordt snij ik dit blad af. Hoe het er komt weet ik ook niet sorry.
groetjes
Charelke
maandag 18 november 2013 - 11:36
nieuwplantjenieuwleven

Nieuwplantjenieuwleven

Dag charelke,

Ik doe net hetzelfde. Ik hoop dat anderen zoals jij dit herkennen en hier misschien een antwoord op hebben, omdat ik anders met de tijd zomaar een aangetast blad van tussen de stelselmatig groeiende bladeren moet knippen. Dit is zowel voor de plant als voor mij een niet zo leuke onderneming.
Toch wil ik je bedanken voor je ervaringen en de reactie die je deelde.
Verder hoop ik nog altijd op een reactie en een diagnose omtrent deze aandoening.

Grtjs michael
maandag 18 november 2013 - 13:43
Bombycilla

Bombycilla

en waarom zou een blad met een paar vlekjes wegknippen?
De plant heeft meer last van het verlies van een blad dan van die vlekjes
maandag 18 november 2013 - 16:13
nieuwplantjenieuwleven

Nieuwplantjenieuwleven

Omdat namelijk bij sommige bladeren lukraak), het blad 1/3 tot 2/3 verkleurd (gelig en of bruin gevlekt). Dat stuk knip ik dan weg omdat het toch niet meer van sapstroom voorzien is.

grtjs
maandag 18 november 2013 - 19:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon