menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Medinilla

jokemar

Jokemar

Hallo,heb een vraagje ,sinds februarie heb ik nu die prachtige medinilla magnifica,nu gaat de bloem open maar de trosjes die er uit moeten komen zijn helemaal verdroogt.
Ik geef de plant matig water zoals het al in de beschrijving stond aangegeven en de plant staat ongeveer 3 meter van het raam af .
Doe ik soms iets verkeerd.
Graag advies van u.
maandag 26 maart 2007 - 14:39
arensink

Arensink

Hallo Jokemar,

De Medinilla vraagt wanneer de plant knoppen bezit heel veel licht. De plant heeft dit licht nodig om de knoppen volledig te laten uitkomen. In de winterperiode is er weinig licht, de dagen zijn kort en somber.
Door dit lichtgebrek zullen de knoppen zich niet goed ontwikkelen en de eigenlijke bloemetjes zullen niet opengaan maar als droge knopjes van de plant vallen.
In de winter dus de plant direct achter het glas plaatsen en wat zon deert de plant dan ook niet, hoe meer licht hoe beter!
In de zomer kan de plant eventueel wat verder de kamer in, maar pas op dat het niet te donker voor de plant wordt.
Licht is zo belangrijk voor planten, soms lijkt het voor het oog een lichte plaats maar is het voor een plant veel te donker.

Sukses en groeten Arjen.
donderdag 29 maart 2007 - 21:07
jokemar

Jokemar

Dank je wel Arjen voor dit advies ,dan zal hij inderdaad te ver van het raam hebben gestaan ,ga hem wat dichterbij plaatsen .het is zo`n prachtige plant en wil hem heel graag behouden met al zijn bloemenpracht

groetjes Joke
vrijdag 30 maart 2007 - 16:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon