menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke soort van bananenplant is dit

Ga naar meest recente reactie

Tenerifelover

Tenerifelover

Nu mijn bananenplant goed groeit,zou ik graag willen weten welke soort het dan wel mag zijn.Is dit een soort waar echte banaantjes kunnen aankomen?Wie kan me helpen?

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 26 juni 2012 - 18:13
Tenerifelover
dinsdag 26 juni 2012 - 18:13
bryofan

Bryofan

het is nu nog niet met zekerheid te zeggen welke soort het is.
dinsdag 26 juni 2012 - 18:20
rialle

Rialle

Nee het is idd moeilijk te zeggen welke soort het is. Daarvoor is het nog wat klein.
Het kan een Musa Basjoo maar er bestaan vele bananenplanten met een effen groen blad.
Waar heb je hem vandaan en hoe oud is hij?

En helaas zullen er in ons klimaat geen bananen aan komen. De zomers zijn te kort en niet warm genoeg.
Er zijn zelfs maar enkele soorten die bloeien bv. de Musella Lasiocarpa. En dit ook pas na enkele jaren.
Maar bananen....nee helaas. Of je moet natuurlijk een verwarmde kas bezitten waar al dit moois in kan staan......

Groetjes Rialle
woensdag 27 juni 2012 - 09:42
Tenerifelover

Tenerifelover

Hoy Rialle,

ik heb verleden jaar een zakje met 3 zaadjes gekocht in een souvenierwinkeltje op Tenerife. Heb ze begin mei een paar dagen laten weken en heb ze vervolgens op 11 mei geplant in een kweekbakje. Op 3 juni is er een plantje beginnen te groeien. Vond dit erg snel,maar goed. Nu zijn we dus een 3 tal weken verder en wou weten welke soort het zou zijn. Op de verpakking staat "musa ensete" zoals je kan zien op de foto.Voor de echte canarische bananen zal ik dus naar de winkel moeten of.......op vakantie naar Tenerife.op welke leeftijd kan ik weten welke soort het is?

Groetjes Wim

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 27 juni 2012 - 12:18
PeterW

PeterW

Dat staat toch al op het zakje.
woensdag 27 juni 2012 - 12:24
rialle

Rialle

Dat is idd een snelle kieming. De zaden zullen vers zijn geweest toen je ze kocht.
De naam staat zoals Peter al zei op het zakje: Musa Ensete.
Deze is dus niet winterhard en moet dus naar binnen tijdens de wintermaanden.

Groetjes Rialle
woensdag 27 juni 2012 - 13:33
Tenerifelover

Tenerifelover

Ok bedankt. Ik woon op een appartementje en heb geen terras......dus hij zal wel binnen moeten blijven staan.De 2 overige zaadjes.......daar zit geen beweging in.....jammer maar heb toch al 1 plantje.Hopelijk blijft het goed groeien en heb ik er toch plezier aan.......beetje de zon in huis

Groetjes en bedankt voor jullie antwoordjes.

Wim
woensdag 27 juni 2012 - 13:46
rialle

Rialle

Musa's groeien snel dus je zult er beslist nog plezier van krijgen.
Succes!

Groetjes Rialle
woensdag 27 juni 2012 - 14:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon