menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bruine punten aan groenblijvende planten

Ga naar meest recente reactie

Rockey

Rockey

Hoi,

Wij hebben al verschillende planten gekocht om te kunnen zetten in onze gang, maar met geen enkel succes.
Sommigen staan nu op andere plaats en doen het daar perfect andere hebben het niet gehaald.

Probleem met de gang is dat er wel licht is maar geen direct zonlicht. Ik vind nergens een plant die past, wie kent er paar.

Zou een varen of hosta daar gedijen? Zijn toch schaduwplanten? Of zal dat niet lukken binnen?

Alvast bedankt
donderdag 12 mei 2011 - 20:40
molleke32

Molleke32

Ik heb hier ook geen direct zonlicht in de gang, ik heb een dracena staan en die doet het goed.
donderdag 12 mei 2011 - 22:09
jdcoster

Jdcoster

Asparagus sprengeri is een makkelijke plant. Hertshoorvarens en allerlei Rhipsalissoorten ook.
donderdag 12 mei 2011 - 22:42
Metrop30

Metrop30

wat heb je op de vloer ? gelijmd vloerbedding of bepaalde vloer verven of bepaalde vloerzeilen kunnen een probleem geven
dinsdag 17 mei 2011 - 23:05
Metrop30

Metrop30

oei... ik typ een beestje te snel in het donker... ik bedoelde "vloerbedekking"

gr.
dinsdag 17 mei 2011 - 23:06
Polplastron

Polplastron

Ten eerste: op welke manier zou vloerbedekking voor problemen zorgen?
Ten tweede: haal alsjeblieft die sluikreclame uit je avatar!

Groeten,

Pol
woensdag 18 mei 2011 - 14:37
Metrop30

Metrop30

Hoi Pol,

De dampen van de lijm kunnen jaren lang voor een probleem zorgen net als de dampen van bepaalde linoleum vloeren.

zulke producten kunnen een grotere invloed hebben dan je zou denken.
Ook al ruik en voel je zelf niks..

Een aantal jaar terug is er bijv. een fabriek geweest van vijverfolien die half afgebrand was.
De partij rollen vijverfolie`s zijn toen gewoon verkocht, maar bracht enorme problemen voor tuinders die die folie gebruikte.


Over mijn profiel... voor wie moet ik hier reclame maken.. mijn producten zijn niet te koop in Nederlandse of Belgische tuincentrum`s en ik denk ook niet dat jij bij mij een pallet komt halen.

Maar mag ik als ondernemer wel trots zijn en openbare wat ik doe ?? Het gaat tenslotte toch om mijn kennis die ik wil delen, en mooi genoeg heb ik zelf hier ook wat geleerd.

mvg,
Robbie

woensdag 18 mei 2011 - 17:27
Metrop30

Metrop30

ik weet het merk niet, maar was ongeveer 4 jaar geleden
donderdag 19 mei 2011 - 10:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon