menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat te doen met uitgebloeide straelitia en mededeling over een citroen die een sinaasappel blijkt te zijn

paola

Paola

Hallo,

een vraag.. de langdurige bloei van mijn strelitia (van september tot nu!!!) is bijna ten einde. Mijn vrag is, wat kan ik het beste doen? De uitgedroogde bloem afknippen of laten staan? Wat is het beste voor de plant, en wat zorgt ervoor dat ik snel weer bloemen krijg?

Tot slot iets anders.. leuke verrassing, ik heb sinds 1,5 jaar een citroenplant, is in februari en mei uitbundig gaan bloeien, heeft 4 citroenen ontwikkeld.. alleen nu waren de citroenen wel erg groot en erg donker geel. Het blijken sinaasappelen te zijn! Ehel GROTE navel sinasappelen, superzoet, echt niet te geloven, en lekker! Nooit van gehoord dat iemand in huis sinaasappelen laat groeien! Ik dus wel, ben helemaal verrast! (staat naast de strelitia).

dag
paola
woensdag 6 december 2006 - 10:06
Tine

Tine

Paola, wat een leuke verrassing is dat. Eens kijken of mijn citrus dat ook gaat doen. Ik weet nl niet wat voor citrusplant ik had gekregen. Dus maar afwachten of ik ook zo'n leuke verrassing krijg.

Tine.
woensdag 6 december 2006 - 10:10
Fons

Fons

Paola,hier beginnen de eerste kleurtjes van de strelitzia zich te ontwikkelen hopelijk ook bloei voor een lange periode. De bloemstengels diep wegknippen, de plant fris maar licht plaatsen, de wortelkluit bijna draag houden zodat de plant in rust kan gaan. In het voorjaar mag je verpotten indien nodig en gelijdelijk meer water geven.
Proficiat met uw sinaasappelboompje, normaal is er toch een label bij zo een boompje dat aangeeft wat voor soort het ismaar gelukkig bent u tevreden met us appelsienboompje.
Aan mijn sinaasappelboompje hangen ook een zevental dikke vruchten die momenteel aan het verkleuren zijn, maar de plant staat dan ook op een frisse plaats.

Groetjes Fons.
woensdag 6 december 2006 - 21:06
paola

Paola

Hoi, dank voor jullie antwoorden!
Goed, ik zal de bloemstengeL (enkelvoud, het was helaas maar een) diep wegknippen en verder de plant met rust laten. Van verpotten geen sprake meer, anders moe ik gaan verhuizen (staat al in een gigantische pot, nog groter en ik moet mijn huis uit).
Nee, er zat geen labeltje aan de "citroen"-boom, maar ik ben er zo erg blij mee. Ik denk dat hij het gezellig vindt bij de strelitia.
groetjes
paola
woensdag 6 december 2006 - 22:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon