menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscus

Ga naar meest recente reactie

marero

Marero

heb juist naar de fotos van die exoten bij fons gekeken en heb daar ergens mooie hibiscus in pot gezien, is dat de gewone tuinsoort of iets anders? kan de gewone in pot binnen gehouden worden? ik heb een duc de brabant staan, een kleintje, kan die in pot blijven?
vrijdag 11 maart 2011 - 11:06
marero

Marero

met een foto gaat ge niet veel vooruit zijn zenne want het is nog altijd maar gewoon een takje met een zijtakje, geen bladeren op de moment en hij heeft verleden zomer ook nog geen bloem gegeven, zal de naam eens effe opzoeken
vrijdag 11 maart 2011 - 12:39
marero

Marero

het is dus voluit een Hibiscus syriacus 'Duc de Brabant'- gevulde bloemen, purperroze.[afbeelding verwijderd niet-https] en daar zouden deze bloemen moeten opkomen
vrijdag 11 maart 2011 - 12:42
marero

Marero

een hibiscus in pot met een reuzegrote bloem, heel mooi, zou ik ook wel willen, maarja, wat zou ik nu nie willen hé,lol
vrijdag 11 maart 2011 - 12:49
cetinel

Cetinel

das een mooie zeg! en die zou gewoon buiten kunnen....hoe ben je daar aan geraakt,ik heb die nog nergens te koop gezien.....
vrijdag 11 maart 2011 - 14:08
annis

Annis

De Hibiscus syriacus "Duc de Brabant" staat hier ook in de tuin. Zet hem goed zonnig anders komen de bloemen niet goed open. Er zijn jaren geweest dat hij vol met knoppen zat maar niet volledig open ging. Hij stond toen op een plek waar hij niet voldoende zon kreeg en nu gaat het beter maar ik moet zeggen dat de Hibiscus met enkele bloemen veel mooier bloeien. Na een natte zomer en najaar zijn de dubbele bloemen gauw snotterig.


Annis
vrijdag 11 maart 2011 - 17:31
marero

Marero

cetinel awel dak het begot niemeer weet,lol
vrijdag 11 maart 2011 - 21:28
marero

Marero

lein als je naar de tropische bloemen gaat dan is het de bovenste , die dat vast staat, daar staat hij bij
vrijdag 11 maart 2011 - 21:29
annis

Annis

Daar staat een foto van de Hibiscus chinensis en onderaan nog een andere soort.
Dit zijn geen tuin Hibiscussen.

Annis
zaterdag 12 maart 2011 - 16:30
marero

Marero

Forum - De Siertuin : Tropische Planten & Kamerplanten
hierbij dat staat vanboven op de lijst van topics
en dan het eerste topic van die rij
zaterdag 12 maart 2011 - 21:53
Echinacea

Echinacea

Zonder reclame te willen maken, ga eens naar deze website, klik op catalogus en dan op Hibiscus. URL GEBLOKKEERD /
zondag 13 maart 2011 - 08:26
marero

Marero

das inderdaad om op te zeveren
zondag 13 maart 2011 - 14:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon