menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe Phalaenopsis

Ga naar meest recente reactie

moetje1951

Moetje1951

Heb gisteren een kadootje gekregen. Dit wordt wennen!! Jullie ongezouten mening?

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 21 februari 2011 - 16:56
moetje1951

Moetje1951

Oef, zeg wel gelukkig! Blijkbaar doen ze dat met Hortensiablauwkorrels, heb ik me laten wijsmaken!
maandag 21 februari 2011 - 17:01
annis

Annis

Dit is inderdaad even wennen. De heide die ze in alle kleuren spuiten vind ik toch een tikje erger dan dit.

Annis
maandag 21 februari 2011 - 17:30
moetje1951

Moetje1951

Heb de plant voorlopig naar boven verbannen, vind hem echt niet mooi! Nu ja, een gegeven paard....
maandag 21 februari 2011 - 17:38
molleke32

Molleke32

En ze zijn dan nog is serieus duur..
maandag 21 februari 2011 - 18:02
moetje1951

Moetje1951

Doen ze dat echt met inkt? Ga dat eens proberen met mijn Hortensias, die willen maar niet blauw, teveel kalk!
maandag 21 februari 2011 - 18:29
lentemode

Lentemode

Wie verzint het ?[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 21 februari 2011 - 19:48
cetinel

Cetinel

ik heb die blauwe al een paar keer gezien op de markt....vond het persoonlijk op niet veel trekken,je ziet zo dat het een nepkleur is...nichtje was er een keer bij,fatma kijk!! wat mooi,je hebt er verschillende,wil je zo geen?
bah das nie echt zeg ik,das met een kleurstof gedaan....echt?? wist niet eens dat dat kon..maar wel mooi toch?? nahh toch nie,zeg ik...niet mijn smaak....
maandag 21 februari 2011 - 19:52
ben45

Ben45

De volgende die op de rol staat om geinjecteerd te worden is de kleur antraciet.

Groetjes, Ben.

maandag 21 februari 2011 - 20:03
Juelz

Juelz

Gadverdamme, welke gek heeft dit nou weer bedacht? blauwe hortensia's zijn juist mooi.
en Heide tja ben er zoiezo geen fan van maar oke, maar dit slaat alles.
maandag 21 februari 2011 - 21:44
Debby

Debby

ohhhhhhhhhhhh wat issie mooooooooooooooooooooooooi.

Wat issie prachtig diepblauw van kleur. hemels gewoon.
maandag 21 februari 2011 - 21:50
cetinel
maandag 21 februari 2011 - 22:31
Debby

Debby

Tja cetinel, als 'iedereen' ze lelijk vind, dan hebben jullie een tegenstander nodig toch?

'dus' vind ik ze mooi. hahaha. Brrrrrrrr jakkie bah. (krijgt bijna nachtmerries van blauwe geverfde spatiphillums etc)
maandag 21 februari 2011 - 23:26
moetje1951

Moetje1951

Tja kotsen net nog niet, maar elke keer draait mijn maag om. Ik vind hem afgrijselijk. Geen vuilnisbak, ik geef de plant nog een kans. Volgens Birdwatcher bloeit ie de volgende keer wit. If not, dan toch nog de container in.
Ben blij dat ik de enige niet ben die de plant archilelijk vind, voor een keer dat ik er eentje kado krijg, verdorie toch!!!
Blauwe Hortensia vind ik daarentegen wel mooi, zodra je hier 50 km verder bent zijn ze allemaal blauw!
dinsdag 22 februari 2011 - 09:35
marero

Marero

hahaha hadden ze die nu echt geen ander kleurke kunnen geven??? dacht eerst dat het een plastieken was
dinsdag 22 februari 2011 - 10:20
cetinel

Cetinel

brrrr plastieken bloemen......ooit gekregen van mijn man: 2 slingers met zijden rozen,een rood en een wit,geweldig vond hij het zelf....MOOI HE!!
bweik(heb ik niet gezegd hoor)
na een aantal weken in de kast(ik was zogezegd op zoek naar een goed plekje waar ze goed uitkomen) heeft hij ze zelf opgehangen...apetrots was hij,die ondingen waren elk meer dan een meter!!!!
gelukkig verhuisden we luttele weken later naar hier en ben ik ze toch per ongeluk"verloren" zeker...allee!! die zijn waarschijnlijk per ongeluk met de hoop voor het containerpark meegegaan.wat jammer
ik denk dat hij het wel gesnopen heeft
dinsdag 22 februari 2011 - 11:35
Debby

Debby

aggossieh, en nu verlang je naar nieuwe plastieken blommetjes? neem blauwe, heb je langer plezier van

oh sorry, ben beetje te melig vandaag. Maar wie weet kun je je manneke de hint geven deze blauwe phalaenopsisjes over te nemen? Kan moetje hem inruilen voor een witte....
dinsdag 22 februari 2011 - 11:54
cetinel

Cetinel

ben tevreden met mijne witte dank u
dinsdag 22 februari 2011 - 12:00
zourky

Zourky

Wel bij alles vind men voor en tegen,en ik vind ze mooi hopelijk vind ik ze hier bij ons voor moederdag dan staat hier ook een blauwe.Wat is er nu nog echt de dag van vandaag,blauwe hortensia vind men nu toch ook mooi,zwarte tulpen,enz.
Wat vinden jullie van mannequin met zwarte ogen en blauw(zonder korrels van hortensia,mager benen en knoken van knieën, dan zie ik liever de blauw orchidee.
Maar ieder zijn keus kleur en smaken is iedereen anders.
groetjes Richard
dinsdag 22 februari 2011 - 18:42
zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]

die is ook blauw en zonder kleurstof
dinsdag 22 februari 2011 - 18:45
moetje1951

Moetje1951

Heb de plant nog eens goed bekeken en idd, Birdwatcher de gaatjes in de bloemstengel gevonden. De inkt is er langs daar ingebracht, maar wat ik niet snap, hoe komt de bloem daardoor blauw? Als ik dit probeer op een witte met rode inkt, krijg ik dan een rode??Of wordt dit gedaan voor de bloem gevormd is?
dinsdag 22 februari 2011 - 19:11
Pieter

Pieter

Als kind deed ik dat nog met schermbloemigen (wilde peen als ik me goed herinner). De bloem afsnijden en stengel in twee splitsen. De ene helft in rode inkt en de andere helft in blauwe inkt, dan heb ik tweekleurige bloemen
dinsdag 22 februari 2011 - 20:14
Kiptaro

Kiptaro

Iets met de sapstroom?

Ik vind dit best triest, alles wat de winkeliers doen om spul te verkopen.
In mijn ogen mag dit best verboden worden, want de planten kunnen er niets aan doen.
Zolang mensen dit blijven kopen, zullen er steeds vreemdere creaties op de markt verschijnen helaas.
dinsdag 22 februari 2011 - 22:48
cetinel

Cetinel

niks zegt meer"ik hou van jou"
als een phaleonopsis in het blauw
woensdag 23 februari 2011 - 10:58
lentemode

Lentemode

[afbeelding verwijderd niet-https]
Horror !
woensdag 23 februari 2011 - 11:14
cetinel

Cetinel

bloemen verwelken
schepen vergaan
de blauwe orchideeen komen eraan
al wie graag bloemen ziet
wil er een hebben,of niet?

dit is toch het toppunt van wansmaak
wij forummers stellen het aan de kaak
maar hoe je het ook bekijken gaat
het zijn de centen waar het om draait
wil de (zogenaamde)liefhebber blauw
alstublieft,dat hebben we voor jou!
morgen bij de bakker"een groot roos AUB"
of nee,doe maar twee
gesneden als het even kan
ik wil roze boterhammekes voor mijn man

u vraagt,wij doen
binnenkort eten we paarse meloen.
ah ja,zo gaat het dus vaak
de een vind het geweldig
de ander stelt het aan de kaak
geef mij maar het gewone spul
in plaats van zo een kunstmatig gekleurde prul!
woensdag 23 februari 2011 - 11:25
marero

Marero

,
ik heb ooit zo een mooie donkerblauwe margriet gehad, echt waar...ik zat nog op school en we moesten voor tekenen een grote bloem meebrengen, ik had een margriet en iedereen had zijn bloem gewoon in het inktpotje gezet dat allang niet meer werd gebruikt want iedereen schreef met een vulpen behalve onderstaande die er geen kreeg en dus nog braafjes met pen en inkt schreef, en waar zat die inkt in?? jazeker in het inktpotje in de bank...dus waar moest ik mijn bloem zetten??? gevraagd aan buurvrouw links, die lachte en zei neeje, gevraagd links en rechts...iedereen plezier maar neeje...allee ja zeg dan maar in het inktpotje hé, hopen dat ze zou blijven leven tot de laatste 3 lesuren van de dag....groot was ieders verbazing dat de bloem mooi blauwe streepjes begon te krijgen in haar blaadjes en tegen het einde van de dag had ik een blauwe margriet met lichtgroen hart, echt een beeld ge had de juffrouw haar gezicht moeten zien joh, die kon eerst niet volgen, al een chance dat het schaduwtekenen was in potlood of ze had vereeuwigd kunnen worden als de eerste blauwe margriet in ergens 1966 ofzo
woensdag 23 februari 2011 - 11:51
Debby

Debby

Oh wouw cetinel, wat kan jij mooi dichten.
En zo pakkend hihi.

straks ben je nog jaloers op die mooie blauwe orchidee. En wil je er ook een... hahahaha.

(ikke niet hoor, brrrrrrrr)
woensdag 23 februari 2011 - 14:08
cetinel

Cetinel

dichten is een groot woord,rijmpjes zijn het die zo voorbij komen vliegen als ik ergens aan denk.
woensdag 23 februari 2011 - 14:17
zourky

Zourky

Hoe moet de persoon die hem kadoo gaf aan Moetje zich nu voelen als hij of zij dit hier leest ???????????


zo te vreden !
woensdag 23 februari 2011 - 14:17
cetinel

Cetinel

wie zegt er dat het een hij is??
en daarbij: tis het gebaar dat telt,en het is nog altijd beter dan een rozenslinger van zijde
woensdag 23 februari 2011 - 14:31
moetje1951

Moetje1951

Misschien een bleekblauwe? Volgens Birdwatcher een witte? : Toffe avatar heb je daar!
@Zourky: als ik niet 300 % zeker was geweest dat de gulle schenkster dit niet kan lezen, had ik er geen topic over gestart. Ik heb nooit gezegd dat ik het gebaar niet apprecieer, ik zie alleen de kleur van de plant niet graag. Ik denk dat het ook een beetje komt door dat we zodanig geprogrammeerd zijn dat een blauwe orchidee niet normaal is, net als bijvoorbeeld oranje of blauwe heide!
@Batdah: er zijn nog vrschillende knoppen niet open, ik hou je op de hoogte!
woensdag 23 februari 2011 - 20:07
zourky

Zourky

Moetje wat is er nog normaal,bekijk maar eens de kleur van bloemkolen,witloof dat was vroeger ook alleen wit.Maar ik vind het een prachtige bloem,iets dat iedereen niet heeft ook al is het door de mens gemaakt maar zo is er zoveel,kinderen kan men nu ook al bestellen blond,blauwe ogen,jongen of meisje,binnen enkele jaren koopt men een kaartje voor de hemel of de hel.
groetjes Richard
donderdag 24 februari 2011 - 06:51
cetinel

Cetinel

gelukkig is dat ticket voor de hemel of de hel nog niet met geld te koop.....
word de hemel ook nog verziekt door allerlei criminelen,alsof het hier op aarde al niet erg genoeg is....
en die kinderen op bestelling daar wil ik niks over zeggen...
donderdag 24 februari 2011 - 07:21
moetje1951

Moetje1951

Das zeker dat! In elke stengel een gaatje, de inkt is er gewoon naast gelopen!
Dus inderdaad geinjecteerd. Maar dat krijg ik niet op foto!
donderdag 24 februari 2011 - 18:30
greener

Greener

Zo zijn er een keer testen geweest met blauwe parika's en dergelijke.
Met testen in de winkel werd het al gauw duidelijk.
Niemand wil ze kopen laat staan opeten. Is geen natuurlijke kleur voor een paprika dus onze hersenen weigeren eigenlijk dit in onze mond te stoppen.

Ik heb dit eigenlijk met bovenstaande bloem, die zou ik niet kopen

Wel zou ik haar niet weggooien, wat kan die meid er nou aan doen dat ze ongewild geinjecteerd is?
Ik heb dit zo erg dat ik een kamer vol met planten heb staan die eigenlijk van moeder de vrouw de prullenbak in moesten

Sebas
vrijdag 25 februari 2011 - 09:27
moetje1951

Moetje1951

Zie hier het bewijs! Dus niks onzin Batdah, veel duidelijker krijg ik het niet maar als je goed kijkt zie je de gaatjes en waar de inkt er naast gelopen is.


[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 26 februari 2011 - 15:14
greener

Greener

Nog veel erger, geinjecteerde vissen die ze verkopen in Azie.......

[afbeelding verwijderd niet-https]



Sebas
zaterdag 26 februari 2011 - 15:46
moetje1951

Moetje1951

Juist! De bloem geeft niet af, maar de stengel natuurlijk wel. Nu heb ik de indruk dat de bloem al iets minder blauw geworden is. Denk dat die toch van intens blauw over bleekblauw naar wit zal gaan?
Wat ik nog altijd niet snap: waarom wordt de bloem dan blauw en niet de bladeren? Je zou toch eerder verwachten dat die inkt zal naar beneden gaan, zwaartekracht?
zaterdag 26 februari 2011 - 15:46
moetje1951

Moetje1951

Och arme die beestjes! Michel Vandenbossche (Gaia) moest het weten!
zaterdag 26 februari 2011 - 15:57
Debby

Debby

Hoi Batdah, heb je dat vogeltje met zijn pootjes een nachtje in de inktpot gezet?
zondag 27 februari 2011 - 20:04
Kiptaro

Kiptaro

Ik zag laatst geverfde cactussen bij het tuincentrum, en dan echt gewoon een dikke laag gele verf over levende cactussen, het zag er ook niet uit
zondag 27 februari 2011 - 22:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon