menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wanneer beginnen met plantenvoedsel Hoeveel water banaan

Ga naar meest recente reactie

hubbers

Hubbers

Ondertussen begint het langzamerhand weer lente te worden en ik vroeg me af wanneer ik nou weer moest/kan beginnen met plantenvoedsel voor mijn kamerplanten?

Ik heb een musa dwarf cavendish staan en hoewel die de zomer geweldig stond is die deze winter langzaam minder aan het worden, dus ik vroeg me af hoeveel water en voedingsstoffen die nou ongeveer moet hebben.

Veel dank
vrijdag 18 februari 2011 - 15:04
cetinel

Cetinel

ik heb ook een dwarf cavendish,die ik in de tuin had gezet,met de herfst weer binnen gehaald(waren verschillende scheuten,had er dus plots vier waarvan ik twee heb weggegeven)
de eerste paar weken miezerden ze een beetje(overgang van buiten naar binnen én het scheuren zal daar wel aan de grondslag liggen) maar ondertussen toch weer aan het herstellen,keb ze onlangs een scheut water met opgeloste meststoffen gegeven...dagen worden van langsom langer,dus de behoefte aan voedsel zal wel starten dacht ik....
heb je een foto van je plant?
vrijdag 18 februari 2011 - 19:38
hubbers

Hubbers

Ik heb mn banaan gisteravond een flinke plens water gegeven en nu zijn alle bladeren weer sterk en open, blijkbaar toch iets te weinig water gekregen. Of hij begint het warme weer dat eraan zit te komen ook te voelen. Dat betekent dus dat meststoffen binnenkort weer gegeven kunnen worden.

Nog een laatste vraagje over de pups. Als je ze niet wil en ook niet om later weg te geven, kan je de kleintjes dan zonder moeite wegsnijden en in de afvalbak gooien?
zaterdag 19 februari 2011 - 12:48
cetinel

Cetinel

de pups?? even dacht ik dat je het over mijn kleine konijntjes had
maar ik veronderstel dat je de zijscheuten bedoelt?
tja,daar doe je mee wat je zelf wilt zeker...ik kan dat dus niet,zomaar weggooien,dan maak ik er leiver iemand blij mee.....
zaterdag 19 februari 2011 - 15:33
hubbers

Hubbers

Ja, de zijscheuten idd. Ik heb vorig jaar al 8 scheuten opgepot en weggegeven en er zitten er nu al weer 3 aan te komen. Ach misschien laat ik ze er wel in zitten, meer zielen meer vreugd.
zaterdag 19 februari 2011 - 17:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon