menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stekken en lamp

Ga naar meest recente reactie

phoneutra021

Phoneutra021

Hallo,

Zoals sommigen al hebben kunnen lezen ben ik nogal een groentje in de hobby, maar mijn collectie breid zich razendsnel uit!

Nu heb ik een vraag; ik heb enkele stekken genomen van diverse planten. Deze zitten in een mini-serre, op het terrarium van mijn Boa. Lichtjes warm dus, en goed vochtig. Ik gebruikte bij de meeste ook stekpoeder.
Nu heb ik er een spot op gericht, om het nog wat warmer te maken, maar ook voor het licht.
Maar nu vroeg ik me af; hebben planten wel iets aan zo'n kunstmatig spotlicht? Of kan men enkel van die speciale groeilampen gebruiken?

Bedankt.

woensdag 9 februari 2011 - 21:31
phoneutra021

Phoneutra021

Ik ook!
donderdag 10 februari 2011 - 09:11
hanninkj

Hanninkj

Dit is een hele slechte tijden voor de stekken. Ik heb noodgedwongen van 1 plant stekken genomen. Er is te weinig licht voor de stekken.
Een lamp boven een stekbak helpt wel een beetje, is mijn ervaring en had hem 15 uur aan(warmwit).
Houdt de temperatuur van de stekbak op 22 graden.

Ton
donderdag 10 februari 2011 - 10:44
phoneutra021

Phoneutra021

Dus een gewone lamp heeft wel een beetje effect?
Gelukkig, dan is mijn moeite niet voor niks.
Het is zo'n 23-24 graden in de bak.

Ik zie wel.. Bedankt!

donderdag 10 februari 2011 - 10:49
Mandy

Mandy

Dat is goed om te weten....... in geval van nood
donderdag 10 februari 2011 - 17:28
phoneutra021

Phoneutra021

Ik ben nieuw op dit forum en kon dus niet weten dat er al dergelijke topics zijn.
donderdag 10 februari 2011 - 17:59
hanninkj

Hanninkj

Philips doet veel research op dit gebied en heeft al het nodige bereikt. De toekomst is LED verlichting. Ik heb dit bij een groot stekbedrijf gezien dat nauw samenwerkt met Philips, dus geen amateurisme.
Mijn ervaring met TL balken is redelijk maar niet verbluffend en daarom is het beter om in het juiste jaargetijde te stekken, voorjaar en zomer.
donderdag 10 februari 2011 - 19:47
Mandy

Mandy

De kans dat alles dan lukt is natuurlijk dan wel het grootst........
donderdag 10 februari 2011 - 20:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon