menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Het vrolijke halloweenplantje

Ga naar meest recente reactie

Debby

Debby

Hallo allemaal, deze plant heb ik als klein plantje gekocht twee jaar geleden in de halloweentijd. Leuke oranje bessen. De plant bleef het doen, dus verpot. In de zomer heb ik hem buiten staan, en er komen witte bloemetjes met een geel hartje aan. Daar heb ik geen foto van gemaakt, helaas, maar ze deden me denken aan die van de aardappelen. Ik denk dat het familie van de nachtschade is? snoeien verdraagt ie ook goed. En ik heb er voor de tweede maal oranje bessen aan gekregen.

Weet iemand mij de naam te vertellen? Ben zelf wel nieuwsgierig geworden maar googlen op 'oranje bessenplantje' geeft mij nog weinig succes.

Alvast bedankt.

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 20 januari 2011 - 22:05
cetinel

Cetinel

ja,hier worden ze ook vak appelsieneboompjes genoemd....
ik verwarde dat in het begin met citrussen...
heb ze vroeger ook es gezaaid,op den duur zat ik met tonnen van die dingen op mijn terras en was ze zo beu gezien dat ik ze sindsdien niet meer gezet heb,mischien toch maar es eentje.....maar dan echt eentje
donderdag 20 januari 2011 - 22:19
Debby

Debby

@batdah, dankje voor de naam.
en ook voor de volksnaam appeltje der liefde... Als halloweenslogan? wel komisch eigenlijk.

Maar ik ga gelijk een stekertje schrijven en erbij prikken.

@cetinel, zeker weten eentje maar? die bessen kun je zaaien daarna hoor Of ze zaaien zichzelf in de pot erbij?
appelsienenboompje is ook een passende naam zeg. leuk! Dankje.
donderdag 20 januari 2011 - 22:33
cetinel

Cetinel

haha,ik had dus een plantje gekregen,en daar de zaadjes uit de bessen van gezaaid...
wegens acuur plaatsgebrek ga ik ze nu voorlopig nog niet zaaien,paar maandjes later mischien wel,
donderdag 20 januari 2011 - 23:49
Debby

Debby

oh wouw Ernestine, wat heb je een mooi vol exemplaar zeg. Heel mooi. Die van mij is nog lang niet zo groot, en was deze winter een beetje sprieterig geworden, maar zal in de lente wel weer goedkomen. Haal je vaak de toppen eruit van alle zijtakjes zodat die van jou daarom zo mooi gevuld is geworden?
vrijdag 4 februari 2011 - 22:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon