menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geelkleuren van de bladeren van mijn bananenboom

Ga naar meest recente reactie

sbeetje

Sbeetje

sinds een week of twee staat mijn bananenboom binnen (hiervoor stond hij buiten in de vollegrond). Maar nu sinds enkele dagen begint hij geel te kleuren. Ik geef hem geen water meer, omdat hij redelijk koel staat (+/- 10 graden). Is het misschien daarom dat hij geel kleurt, omdat hij te weinig water krijgt?
Of is er een andere reden. Licht kan geen probleem zijn want hij staat voor een raam gericht naar het zuiden.

groeten

samuel
zondag 26 november 2006 - 10:30
miene

Miene

Ik denk dat het probleem van jouw bananenplant te wijten is aan te veel zonlicht. Een bananenplant heeft veel licht nodig, maar niet te veel zon.

groetjes
dinsdag 28 november 2006 - 13:17
Rodger

Rodger

Samuel zolang het niet vriest zou ik hem buiten laten staan ,daar zal hij zich het best voelen .Ik heb er hier ook enkele scheuten ingepot van mijn drie meter hoge moederplant en die doen het goed buiten zolang het niet vriest.
groetjes
rodger
dinsdag 28 november 2006 - 18:40
Fons

Fons

Door het verwijderen van uw banaanplant zijn er wel enkele wortels doorgestoken waardoor uw banaanplant tijdelijk minder water en of voedingstoffen kan opnemen vandaar waarschijnlijk de bladverkleuring.
Een goede oplossing om terug evenwicht in uw plant te brengen is al de bladeren verwijderen behalve het laatste jonge blad dit om de sapstroom een beetje op gang te houden.
Monenteel en gans de winter de potgrond slechts lichtjes vochtig houden, wat de temperatuur betreft deze is afhankelijk van het soort banaan dat ge in uw bezit hebt,als het een huiskamerbanaanplant' musa coccinea' of ''musa acumitatais 'dwarf cavendish' '' is mag de temperatuur zelfs hoger.

Groetjes Fons.
dinsdag 28 november 2006 - 20:56
sbeetje

Sbeetje

allen bedankt voor de waardevolle informatie. Weer eens wat slimmer geworden!

groeten
donderdag 30 november 2006 - 19:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon