menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe vind je deze....

Ga naar meest recente reactie

hugo

Hugo

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes
vrijdag 9 april 2010 - 14:04
Matabish

Matabish

Hugo, ik vind ze prachtig!
Die van mij hebben verleden jaar verschillende keren na elkaar ook prachtig gebloeid maar dan zijn ze begonnen
met scheuten te maken en is de bloei stil gevallen.
Ik dacht goed te doen met de scheuten weg te halen, maar als ik die mooie plant van jou zie, zal ik dat maar niet meer doen!
'k Mag ze ook niet meer zo vlug verplanten in een grotere pot zie ik!
Bedankt, weer wat geleerd!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
vrijdag 9 april 2010 - 14:20
moetje1951

Moetje1951

In mijn plant zitten zes kanjers van bloemen klaar, maar er zijn er twee die nog heel diep tussen de bladeren zitten en toch al oranje beginnen te kleuren. Die zullen niet op tijd boven raken denk ik; zou dit door de kou kunnen zijn. Ze overwinteren altijd in een koude kas en bloeien daardoor wat later.
Jou plant, Hugo is PRACHTIG
er zou ook een gele varieteit bestaan?
vrijdag 9 april 2010 - 14:24
hugo

Hugo

zitten in totaal 11 stelen in,, einde van dit jaar ga ik hem nog eens een grotere pot geven,, is drie jaar geleden,, en dan frisjes wegzetten,, hoe meer je die verwaarloosd, hoe mooier hij wordt


Clivia caulescens lichtrood Bladeren tot wel twee meter lang. Bloeit met kleine bloemen. Wordt nauwelijks geteeld.
Clivia x cyrtanthyflora licht scharlakenrood Hybride van C. miniata x C. nobilis. Plant wordt 45 centimeter hoog. Bloemen in dichte schermen.
Clivia caulescens lichtrood Bladeren tot wel twee meter lang. Bloeit met kleine bloemen. Wordt nauwelijks geteeld.
Clivia gardenii roodoranje, soms geel Heeft smal blad tot 60 centimeter lang. Bloeit in de winter met naar beneden gebogen, lange bloemen.
Clivia miniata oranje tot rood,
meestal met gele keel De meest geteelde soort. Breed blad. Bloemen tot 8 centimeter lang. Bloeit in voorjaar. Van de soort zijn ook hybriden verkrijgbaar.
Clivia miniata
var. citrina heldergeel Bloeit vanaf begin voorjaar tot midden zomer. Wordt 45 centimeter hoog.
Clivia nobilis licht scharlakenrood Bloemstelen meestal korter dan bladeren. Bloeit van einde winter tot begin zomer. Wordt 40 cm hoog.
Clivia compacta robusta lichtrood Gedrongen groeiwijze. Bloeit van einde winter tot begin zomer. Wordt 30 cm hoog.

groetjes
vrijdag 9 april 2010 - 14:28
dute

Dute

ooh wat mooi!!!
vrijdag 9 april 2010 - 17:43
Mandy

Mandy

Schitterend
vrijdag 9 april 2010 - 21:19
moetje1951

Moetje1951

Tja batdah, ik houd ook niet van Phalaenopsis als plant maar wat een mooie bloemen! Clivia is inderdaad absoluut niet mooi zonder bloemen, dus als mijn plant niet bloeit kijk ik er gewoon niet naar en laat dat nu precies zijn wat ze nodig hebben!

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 20 april 2010 - 18:51
Botanist

Botanist

Hoe vind je deze dan ?

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 21 april 2010 - 20:12
Botanist

Botanist

Als ik de stekken niet zou verwijderen om te ruilen zou dat wel het geval geweest zijn.
woensdag 21 april 2010 - 20:38
moetje1951

Moetje1951

Waw Botanist, mooi! Heb me nu een geel exemplaar aangeschaft. Als je goed kijkt op d foto zijn er twee bloemen die niet volledig van tussen het blad geraakt zijn. De foto is al een paar weken oud, ze zijn nog wat gegroeid, maar toch niet echt genoeg. Weet U soms hoe dat komt?
donderdag 22 april 2010 - 08:23
Botanist

Botanist

Moetje, de juiste oorzaak hiervan kan ik je niet geven. Het gebeurt wel eens maar vrij zelden denk ik.
donderdag 22 april 2010 - 10:52
moetje1951

Moetje1951

Ok botanist, bedankt. Ik was toch blij met het resultaat. De bloemen zijn nu volledig open en dus nu nog mooier.
donderdag 22 april 2010 - 13:37
Matabish

Matabish

Moetje,

normaal blijven de planten droog staan tot je een bloemknop ziet opkomen.
Dan begin je hem weer water te geven, maar als je dat té vlug doet gaat de bloem té vlug open en blijft tussen de bladeren zitten.
Je moet dus wachten met gieten totdat de bloemknop wat hoger staat!

Koude lentegroetjes,
Matabish.
donderdag 22 april 2010 - 15:30
moetje1951

Moetje1951

ok matabish dat zal het geweest zijn, ik heb inderdaad te vroeg beginnen gieten.
Ik zit al van begin Februari tussen de bladeren te wroeten op zoek naar beginnende bloemen en zodra ik iets zie geef ik water. Dank voor het advies.
donderdag 22 april 2010 - 15:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon