menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Phoenix Canariensis overwinteren

Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi,

Ik heb in het voorjaar twee phoenixen canariensis gekocht. Ze zijn nog niet groot en staan in een terracotta pot.
Nu weet ik niet goed hoe ik ze best de winter doorkrijg. Hoe lang mogen ze buiten blijven staan? Kan ik ze inpakken met vliesdoek en zo buiten laten? Helpt het als ik de pot inpak?
Ze kunnen wel naar binnen, maar da's dan in mijn living en daar is het meestal 19-20 graden. Dus da's wel vrij warm om te overwinteren.
In het tuinhuis zou ook kunnen, maar ik kan niet garandern dat dat vorstvrij is en er is ook weinig licht.
Als ze tegen de terrasdeuren staan, staan ze natuurlijk ook iets warmer en vrij beschut. Misschien kan ik er dan een lichtslang in hangen en 's nachts aansteken.
Ik heb nog niet zoveel ervaring met winterbescherming, want de meeste van mijn planten zijn gewoon winterhard, maar deze vond ik zo mooi, dat ik er toch wat moeite voor wil doen.

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes, karen
dinsdag 10 november 2009 - 10:23
LauraK

LauraK

Hallo Karen,

Hier heb ik ook een Phoenix canariensis in een terracotta pot staan. 's Winters zet
ik deze gewoon binnen in de woonkamer -bij gebrek aan een serre o.i.d. Tot nu
toe is dat altijd goed gegaan. Ik zorg er wel voor dat de palm rustig aan de zon
went als deze weer naar buiten gaat in het voorjaar; een week of twee in de half-
schaduw, omdat er anders kans is op bruine bladeren door verbranding.

Groeten van Laura.
dinsdag 10 november 2009 - 21:19
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi Laura,

Bedankt voor de tips. Dat van die gewenning aan de zon wist ik niet, dus daar kan ik nu zeker rekening mee houden.

Omdat het zo zacht weer is, heb ik de planten terug op het terras gezet aan het venster. Ik ben van plan om lichte vrieskou op de vangen met een vliesdoek en lichtslang.
Als het dan echt begint te vriezen, ga ik ze terug binnen nemen, maar misschien op de slaapkamer ofzo, want die is frisser.

Groetjes, karen
dinsdag 17 november 2009 - 11:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon