menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Palmbomen worden bruin

Ga naar meest recente reactie

Calypsoke

Calypsoke

Hallo,
Wij hebben in onze tuin in Griekenland palmbomen geplant. Ze waren al vrij groot als we ze gekocht hebben. Ze staan nu 2 maanden in de grond, en de bladeren worden bruin van boven. Ik geef de bomen alle avonden water, maar het ziet eruit alsof de bomen verdrogen, hoewel de grond errond constant vochtig is. Wat kan het probleem zijn ?
Bedankt voor alle tips !
Groetjes vanuit Levkada
Calypsoke

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 11 juni 2009 - 14:15
printemps

Printemps

Een gokje
Misschien zonnebrand?
Stonden ze buiten of binnen bij de kweker/verkoper

mvg
donderdag 11 juni 2009 - 14:19
Calypsoke

Calypsoke

Ze stonden buiten, maar het regent hier veel in de winter. Moet ik die bruine bladeren eraf snijden ?
donderdag 11 juni 2009 - 14:23
printemps

Printemps

Als het zonnebrand is zou ik de bladeren eraan laten
Anders kunnen de andere bladeren ook verbranden
Nu zijn ze wat bedekt hé
Maar misschien is het toch een andere oorzaak
Ik weet het anders ook niet hoor

mvg

Heb niet zoveel ervaring met palmen
Mijne Trachy heeft de winter niet overleeft
donderdag 11 juni 2009 - 14:26
Pieter

Pieter

Hoi,
Controleer misschien eens als het water dat je geeft ook effectief de kluit natmaakt en niet dwars doorloopt naar de grond ernaast. En hier in Spanje is het de gewoonte bij het verplanten dat ze de bladeren samenbinden om verdamping te verminderen. Dat laten ze meestal toch wel een jaartje zo hoor. Heb jij die ook zo samengebonden gekocht?
donderdag 11 juni 2009 - 15:44
Calypsoke

Calypsoke

De bladeren waren effectief samengebonden maar ik heb ze losgemaakt. Als ik ze nu weer samenbindt, kunnen er dan in het midden nieuwe bladeren doorkomen ?
donderdag 11 juni 2009 - 17:10
kristof_P

Kristof_P

controleer eens op Rhynchophorus ferrugineus . dit is een ware killer geworden langs de middelandse zee bij Phoenix canarensis. indien het dat is is je palm verloren en vernietig je hem beter direkt. deze pest is stillaan alle Phoenixen langs de middelandse zee aan het doden .


gr
Kristof
donderdag 11 juni 2009 - 22:16
Pieter

Pieter

Dat zou ook wel eens kunnen, Kristof.
Hoewel de eigenschappen niet 100% overeenkomen, beter op zeker spelen. En in dat geval zeker je leverancier erover aanspreken, want het is een quarantaine plaag.
Zaag daartoe eens een blad aan de bodem af en als je gangen ziet is het bijna zeker die kever.
Zie deze foto (bron: http://www.palmerasyjardines.com):
http://www.palmerasyjardines.com/cgi-bin/viewpic.asp?cod=001294&wth=810&hth=681
vrijdag 12 juni 2009 - 08:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon