menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alocasia calidora - olifantsoor.

Ga naar meest recente reactie

chatoela

Chatoela

Mijn olifantsoor snakt naar een frisse douche, met zijn driëen naar buiten gesleurd.....en nu wil het maar niet regenen



[afbeelding verwijderd niet-https]

groeten,
karin
zaterdag 6 juni 2009 - 19:32
Matabish

Matabish

Dàt zijn mooie oren,hoor!!

Hopelijk regent het toch een beetje vannacht en morgen, want alles begint slap te hangen in de tuin.
En mijn regenwater is al drie dagen op! En ik voel mijn rug niet meer van 't sleuren met gieters!
"Dios por favor, un poco de agua?"
zaterdag 6 juni 2009 - 19:47
chatoela

Chatoela

Ja, laat het nu eens aub wat regenen

groeten,
karin
zaterdag 6 juni 2009 - 19:52
Rita1960

Rita1960

als ik er om begin te smeken heb je direct zo'n 30 mm per half uur....... of te wel 30 liter per m2.

dus zeg het maar

groetjes,

Rita

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 6 juni 2009 - 20:10
Thuja49

Thuja49

Amai Rita dat lijkt al meer op een vijver, je kan er bijna zwemmen .
Das wat van t goeie teveel .

groetjes
thuja
zaterdag 6 juni 2009 - 21:38
P e t e r

P e t e r

Ik heb bij een toco collocasia knollen gehaald en in de serre voorgetrokken in april. Toen ze een 10cm hoog waren heb ik deze in de volle grond geplant. Helaas zijn ze nu nog maar tussen de 10 en de 20cm hoogte met kleine bladjes.

Heeft nog iemand tips om ze reusachtig te laten worden?

Peter
zondag 7 juni 2009 - 23:41
chatoela

Chatoela

Dag Peter,

De plant die je op de foto ziet heb ik 18 maanden geleden gekocht, was toen ongeveer 60cm hoog en had een 4-tal bladeren.
Heb hem ondertussen al 2x moeten verplanten, groeit zo hard, soms wel elke 2 weken een nieuw blad. Ik heb de indruk dat als ik de plant in een grotere pot zet de bladeren ook groter worden??
Qua verzorging doe ik niets speciaal, veel water en af en toe wat plantenvoeding. De plant staat wel op een plaats waar veel licht, zonlicht, is en de temperatuur is er steeds minimaal 20C°.

Heb je je plant buiten in de volle grond geplant?Ik dacht dat deze niet wintervast was?

groeten,
karin
maandag 8 juni 2009 - 12:46
alloo

Alloo

Karin welke potgrond gebruikt u?? enkele weken geleden heb ik er ook één gekocht( heeft al een stam van -+25 cm)stond in een te kleine pot, heb hem overgeplant in gewone potgrond,dat ik er goed aan gedaan heb, weet ik niet,heb ooit eens gelezen dat ze een lichte zure grond verlangen.

groetjes Fons
maandag 8 juni 2009 - 21:45
chatoela

Chatoela

Dag Fons,

Die van mij staat ook in gewone potgrond voor tuin-en binnenplanten (dcm). Het enige waar jeop moet letten bij deze plant is dat hij redelijk gevoelig is aan spint.....regelmatig sproeien met ijskoud water helpt meestal wel.

groeten,
karin
dinsdag 9 juni 2009 - 08:28
kristof_P

Kristof_P

@Peter

Collocosia is geen Alocosia en worden bijlange na niet zo groot als Alocasia's!!!

Collocosia en sommige Alocosia kan je in de volle grond overhouden doormiddel van een dikke mulchlaag boven de knollen maar dit is ver van ideaal omdat het lang duurt eer ze terug bovenkomen en je zal eindigen met een klein plantje tegen dat de winter eraankomt. in pot doen ze het uitstekend of nog beter is de pot in een schaal met water of in de vijver te plaatsen. voordeel van ze in pot te groeien is dat ze door de veel warmere bodem veel sneller en groter groeien dan in de volle grond...

gr
Kristof
woensdag 10 juni 2009 - 16:36
chatoela

Chatoela

@rita, je mag nu stoppen met smeken, het is wel welletjes geweest

groeten,
karin
donderdag 11 juni 2009 - 08:18
Thuja49

Thuja49


ja dat mag je wel zeggen t'is hier ook al meer dan genoeg geweest !!!

groetjes
thuja
donderdag 11 juni 2009 - 10:06
Rita1960

Rita1960

ben al gestopt met smeken zon schijnt hier op dit moment
wij hebben maandag 15 mm regen gehad en vannacht en overdag vandaag 27 mm.
dus we kunnen er weer even tegen
Op naar het weekend met temperaturen van zo'n 23 gr C

groetjes,

Rita
donderdag 11 juni 2009 - 18:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon