menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Draceana clivia en bougainvillea

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Bowie

Watergift - bemesting - overwintering - rustperiode ea....

Bedankt voor alle info.
donderdag 14 september 2006 - 12:14
Fons

Fons

Dracaena,Behandelen als kamerplant,temp 18 à 21°c matig water geven geen volle zon,wekelijks kamerplantenvoeding.
Overwintering als kamerplant,temp niet onder de 12°c, weinig water geven, eens in de maand plantenvoeding.
Clivia,Vanaf nu clivia licht en fris wegzetten,absoluut geen water meer geven tot in het voorjaar als de bloemknop verschijnt dan mag geleidelijk terug water gegeven worden.
Tijdens de zomer mag de plant buiten in de schaduw,regelmatig water en plantenvoeding geven.
Bourgainvillea,Best overwinteren bij ong. 10°c op lichte plaats,potgrond lichtjes vochtig houden,alzo zal de plant zijn blad behouden, kan ook overwinteren bij 3 à 5°c maar verliest dan blad en dikwijls zal de plant niet overleven.
Tijdens de zomer volle zon potgrond vochtig houden wekelijks planten voeding toedienen.

Groetjes Fons.
donderdag 14 september 2006 - 21:51
Bowie

Bowie

Bedankt Fons
vrijdag 15 september 2006 - 00:13
Bowie

Bowie

Update over mijn clivia: de eerste keer dat die gaat bloeien: [afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 17 april 2007 - 23:25
Bowie

Bowie

Fons, jij schreef om water te geven vanaf dat de bloem verschijnt. Na gegoogled te hebben lees ik dat je best maar water geeft van zodra de bloem een 15tal cm hoog is.

Wat is het beste??

Ge ziet dat ik tot nu toe jouw raadgevingen goed opgevolgd heb.
dinsdag 17 april 2007 - 23:27
Fons

Fons

De bloemstengel is toch al een 5cm hoog als ge hem opmerkt dus de stengel zal wel verder groeien toch zeker als ge de plant iets warmer zet, misschien een nadeel dat de bloemstengel iets minder hoog groeit in verhouding bij gieten ovanaf 15 cm lengte, of toch een voordeel met kortere stengel die steviger is.
woensdag 18 april 2007 - 03:04
jippen

Tekst aangepast

Jippen

Dat is dus de reden waarom ik in mijn clivia geen bloemen krijg.
Ik geef deze het ganse jaar door water.
Er komen wel altijd nieuwe bladeren bij.
Weeral iets dat we bij weten zie.
Hopen dat we dan volgende jaar er nog eens een bloem in krijgen
woensdag 18 april 2007 - 17:23
Bowie

Bowie

Jippen, ik heb gedaan zoals Fons zei, vanaf 14/09/06 heb ik geen water meer gegeven en laten overwinteren in een kamer bij 10°. Sinds het weekend beloont de plant mij nu met een bloemstengel.
Volgens het kaartje dat erbij zit zou het een felgeel exemplaar moeten zijn. Ik laat nog wel eens een foto zien als ze opengebloeid is.
woensdag 18 april 2007 - 17:28
Fons

Fons

Jonge plantjes voor de eerste maal in bloei,beginnen water te geven als de bloem zichtbaar was.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 19 april 2007 - 04:33
Bowie

Bowie

Dat is een prachtige kleur.
donderdag 19 april 2007 - 07:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon