menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Overwinteren sundville rood

Ga naar meest recente reactie

ame

Ame

Sinds enkele jaren koop ik omstreeks mei een grote sundaville, dit jaar heb ik een rode gekocht.
De hele zomer was het een genot om naar te kijken. Wat mij echter niet lukt om de plant te laten overwinteren. Sinds vorige week heb ik de plant naar binnen gehaald maar bloemen vallen af en blad wordt geel en uiteindelijke sterft de plant af. Al 3 jaar probeer ik de plant over te houden maar het lukt niet. Plant staat nu in de hal voor een hoog raam dus krijgt voldoende licht. Temp. is ongeveer 17 gr.
Graag advies.
Ans van Amerongen
zondag 30 november 2008 - 11:58
AslanDes

Tekst aangepast

AslanDes

Ik heb hem dit jaar voor het eerst gekocht en heb hem in een boom hangen. Hij hangt ongeveer een meter boven de grond.De mijne doet het nog steeds perfect en maakt zelfs nieuw blad aan!! Ik wilde hem eigenlijk naar binnen halen,maar laat hem maar buiten omdat hij het zo goed doet...... Misschien kun je hem buiten ergens hoog neerzetten????

groetjes
Yvette
zondag 30 november 2008 - 13:24
hanninkj

Hanninkj

De Sundaville moet je overwinteren bij 10-12 graden of bij 5 graden maar dan erg droog. Hier moet je wel ervaring mee hebben.
zondag 30 november 2008 - 14:59
Fons

Fons

Ans, welkom op dit forum.
Sundavilla of dipladenia toestand momenteel.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Sundaville overwinteren bij ong. 10°C op lichte luchtige plaats, zeer matig (weinig) (regen)water op kamertemperatuur toedienen, mag terug gesnoeit worden tot op twee paar bladeren van het hout dat dit jaar gevormt is, zal volgend jaar bij begin groeisezoen terug uitlopen.
zondag 30 november 2008 - 15:38
speranza

Speranza

Hallo allemaal,
ik heb buiten op ons dakterras 2 grote mooie sundavilles staan,ze staan ik een grote plantebak diep in de aarde. Ze staan momenteel nog steeds volop bloemen te geven een genot om te zien.
Ik wil proberen ze ze te laten overwinteren,maar kan ze onmogelijk binnen halen of ik zou ze uit de aarde moeten scheppen,want ze staan in een hele grote plantenbak. Nu heb ik wel eens gehoord dat je ze met dat bobbeltjesplastic in kan pakken. om ze zo te laten overwinteren. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben heel nieuwschierig naar ervaringen en tips,want wil mn sundaville graag laten leven. groetjes
p.s. de foto is van vroeg in het voorjaar,ze zijn nu 4x zo groot

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 25 oktober 2011 - 15:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon