menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Overwinteren avocadoplantje

cetinel

Cetinel

uit een pit heb ik een avocadoplantje van nu zo een dertig cm opgekweekt,in mei heb ik die buiten gezet en denk eraan om ze stilaan weer binnen te halen .
nu vraag ik me af waar je die het best kan overwinteren binnen? moet ie toch redelijk koel staan zoals een citrus bijvoorbeeld of heeft die toch wat warmte nodig en kan die dus beter in de woon kamer of zo??
dit is het eerste jaar dat ie een winter zal meemaken ,dus ik vraag me af wat ik het beste kan doen?
graag tips aub!
donderdag 11 september 2008 - 05:41
matteke

Matteke

De mijne staat nog buiten hoor. Ik zet hem pas binnen als het s'nachts kouder wordt dan 5 graden. Dan zal hij waarschijnlijk in een van mijn wandelende takken-terra's gaan om hem te laten snoeien en laat ik hem staan.
donderdag 11 september 2008 - 17:33
danny2

Danny2

Heb de mijne bij zo'n 10° en veel licht overwinterd, daar ze het blad behoud. Is nu zo'n 1,40m hoog en mooi vertakt. Overwinter ze samen met mango, papaya, babaco, citrussen ed..

groetjes danny
zondag 14 september 2008 - 21:21
cetinel

Cetinel

Heb de mijne bij zo'n 10° en veel licht overwinterd, daar ze het blad behoud. Is nu zo'n 1,40m hoog en mooi vertakt. Overwinter ze samen met mango, papaya, babaco, citrussen ed..

groetjes danny


10 graden en veel licht...een slaapkamerraam of de hal is dan goed??redelijk fris(de slaapkamer is er een voor gasten en word dus niet verwarmd)
de keuken heeft ook een heel groot raam,maar dat zal te warm zijn zeker??
maandag 15 september 2008 - 00:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon