menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Toscaanse jasmijn

Ga naar meest recente reactie

loslobos

Loslobos

wie heeft er stekken of zaden van de Toscaanse jasmijn
of
TRACHELOSPERMUM JASMINOIDES in huis en wil ze van de
hand doen , het hoeft zeker niet gratis

groeten

LOSLOBOS
woensdag 16 juli 2008 - 19:02
spinty

Spinty

Losobos, ongeveer 14 dagen geleden heb ik ca 10 afleggertjes gemaakt in bloempotjes
ik ben even in een potje gaan kijken maar er is nog niets te zien van worteltjes
mocht ik het vergeten mail mij dan nog eens over een maand
ik heb er zeker over als ze wortelen
groetjes
Mat
woensdag 16 juli 2008 - 21:06
danny2

Danny2

Heb nog stekjes staan, maar jij woont nu ook weer niet in de buurt hè.
Spinty afleggers duurt ongeveer drie à vier maanden eer ze degelijk beworteld zijn, dus nog wat geduld en zeker niet te vaak gaan kijken.
Of ze zaad vormen ,daar heb ik mijn twijfels over, heb er nog nooit iets aangezien en heb ze toch al zo'n 15 jaar in de tuin.

groetjes danny
donderdag 17 juli 2008 - 23:07
leeuwtje

Leeuwtje

Heb nog stekjes staan, maar jij woont nu ook weer niet in de buurt hè.
Spinty afleggers duurt ongeveer drie à vier maanden eer ze degelijk beworteld zijn, dus nog wat geduld en zeker niet te vaak gaan kijken.
Of ze zaad vormen ,daar heb ik mijn twijfels over, heb er nog nooit iets aangezien en heb ze toch al zo'n 15 jaar in de tuin.

groetjes danny


Danny, hoe heb je ze dan gestekt. Afleggers, dwz dat je ze dus vast aan de moederplant laat zitten of niet? Of snij je echt takjes los en stop je ze dan in de grond. Ik wil ze eerdaags ook nog gaan stekken. Ik heb twee soorten. Een hele witte en een wat geligere. De witte ruikt wel veel sterker!
vrijdag 18 juli 2008 - 16:19
printemps

Printemps

aan Leeuwtje
afleggen is nog vast aan de moederplant

aan Danny2
loslobos is van tegen Sint-Niklaas

mvg
an
vrijdag 18 juli 2008 - 16:46
danny2

Danny2

Hallo,
Ik stek deze al vroeg in het voorjaar, jonge stekjes eer de bloemen verschijnen, zowat begin april.
Je kan nu ook half verhoute stek nemen ,maar dit duurt wel langer eer ze beworteld zijn.
Groetjes danny
zaterdag 19 juli 2008 - 07:06
leeuwtje

Leeuwtje

Ik ga het gewoon nog proberen! En als dit niet lukt dan probeer ik het volgend voorjaar gewoon nog een keer!
zaterdag 19 juli 2008 - 11:27
leeuwtje

Leeuwtje

En wat zag ik tot mijn verwondering vandaag. Mijn toscaansje jasmijn zit vol met zaaddozen!!!! Ik heb er nog geen open durven maken om te kijken wat er in zit want wil zeker weten dat ze helemaal rijp zijn en ze eraf kunnen. Dan ga ik ze zeker proberen te zaaien.
zaterdag 11 oktober 2008 - 23:40
Limoncello

Limoncello

iemand nog ergens zaad over?
zaterdag 8 augustus 2009 - 19:44
Joepbanaan

Joepbanaan

Hallo,
aan mijn trachelospermums hangen zaad dozen maar zijn nog niet rijp, ik heb ook stekjes in p9.
laat maar iets weten.

gr Joep
zaterdag 8 augustus 2009 - 21:39
Limoncello

Limoncello

Oh goed nieuws
Vanwaar ben je en wat vraag je ervoor ?
zaterdag 8 augustus 2009 - 22:13
Joepbanaan

Joepbanaan

Ik woon in melderslo limburg, maar kan misschien ook met brievenpost verzondenworden? Doe maar een goed bod! ze zijn al vertakt.
zondag 9 augustus 2009 - 17:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon