menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Strelitzia

Ga naar meest recente reactie

tonwijnen

Tonwijnen

Hallo

Ik ben een nieuw lid van dit forum. Ik ben een verzamelaar van bijzondere planten.
Vooral Ammaryllidaceae, zoals Hippeastrums, Clivia's, Hymenocallisen verzamel ik.
Wat ik ook verzamel zijn soorten Strelitzia's. Ik heb zelf S. nicolai, S. Mandela's Gold, S. juncea en S. reginae. Ik ben op zoek naar zaden of zaailingen van S. alba ( syn. augusta) S. x kewensis en S. parviflora.
Wie kan mij helpen????

Alvast bedankt

groeten Ton Wijnen

zaterdag 19 april 2008 - 13:48
Botanist

Botanist

Hallo Ton,
Kan je me even laten weten welke Clivias je hebt ?
Groeten
Emilio
zaterdag 19 april 2008 - 18:08
tonwijnen

Tonwijnen

Emilio

Ik heb een aardige collectie van Clivia miniata's. Variegatums, geelbloemige, etc.
Veelal kruisingen, dus zaailingen die nog voor de eerste keer moeten bloeien. Ook heb ik diverse Japanse en Chinese zaailingen, breedbladigen.
Andere Clivia's die ik heb, zijn:
Clivia gardenii, Clivia nobilis, Clivia caulescens en Clivia 'Frats'
Zoek je een bijzondere?
Laat het me weten.

groeten Ton Wijnen
zondag 20 april 2008 - 11:11
dest_planten

Dest_planten

Hoi,

Ik heb vorig jaar Strelitzia's gekocht bij een vrouw in Duitsland. Deze had ook de soorten die je zoekt behalve S. x kewensis. Bestaat deze laatste kruising nog wel ? Wat voor bloemen heeft die dan ?

Groeten,

Stefan
woensdag 23 april 2008 - 19:19
Botanist

Tekst aangepast

Botanist

Emilio
Ik heb een aardige collectie van Clivia miniata's. Variegatums, geelbloemige, etc.
Veelal kruisingen, dus zaailingen die nog voor de eerste keer moeten bloeien. Ook heb ik diverse Japanse en Chinese zaailingen, breedbladigen.
Andere Clivia's die ik heb, zijn:
Clivia gardenii, Clivia nobilis, Clivia caulescens en Clivia 'Frats'
Zoek je een bijzondere?
Laat het me weten.
groeten Ton Wijnen


Hallo Ton,
Ik zoek van Civia niets speciaals, of wel een bontbladerige citrina (de geelbloeierige dus) en misschien een heel gedrongen en breedbladerige uit China, want ik heb toch al zowat 1500 planten bij elkaar waaronder een 15-tal Clivias's: 2 soorten bonte miniata's, een paar miniata v. citrina, een paar gewone miniata's een een paar zaailingen van zaad uit de Azoren meegebracht (waarschijnlijk C. cyrthantiflora). Wachten tot ze binnen een à twee jaren gaan bloeien. Je kunt een paar fotos van mijn Clivia's terugvinden op mijn blog: http://www.bloggen.be/emilio
Wat Strelitzia betreft heb ik zowat 4 jaar geleden een paar gekregen zaden uit Tenerife gezaaid en heb nu nog een achttal planten over die volgend jaar zouden moeten beginnen bloeien (hoop ik toch). Van dezelfde vriend heb ik toen ook een zaailing van een geelbloeiende gekregen en hoop ik in de toekomst ook een van zijn bonte zaailingen te bekomen waarvan hier een foto. We kunnen in de nabije toekomst misschien wel wat ruilen, maar duid in je profiel toch even aan waar je woont (gemeente met postnummer volstaat voor mij) Groeten Emilio
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 23 april 2008 - 22:11
tonwijnen

Tonwijnen

Emilio

Weet jij nog misschien bij wie in Duitsland?
Strelitzia x kewensis heb ik nog nooit gezien, het schijnt een kruising te zijn van S. reginae en S. alba?
dacht ik.

groetjes

Ton
donderdag 24 april 2008 - 19:04
Botanist

Tekst aangepast

Botanist

Emilio

Weet jij nog misschien bij wie in Duitsland?
Strelitzia x kewensis heb ik nog nooit gezien, het schijnt een kruising te zijn van S. reginae en S. alba?
dacht ik.

groetjes

Ton

Sorry Ton, maar ik heb geen kontakten in Duitsland, dat was een ander lid hier. (Stefan lees ik)

donderdag 24 april 2008 - 20:08
tonwijnen

Tonwijnen

Emilio

sorry hoor, ik heb inderdaad de verkeerde geantwoord
donderdag 24 april 2008 - 21:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon