menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Passiebloemen overwinteren

Ga naar meest recente reactie

Victor44

Victor44

Dit jaar gezaaid,en al mooie planten,Edulis,Incarnata,Golden Giant en Purple Giant.
Deze staan in tunnel,wel in potten.Kan ik deze in de tunnel laten overwinteren,desnoods met wat bladeren bedekt of fleece doek?
Alvast bedankt voor de (mogelijke) antwoorden!
vrijdag 2 november 2007 - 15:34
danny2

Danny2

Incarnata(welke) zijn de meest wintervaste en kunnen he wel halen in de kap, van de andere drie, zou ik toch zeker voor de jonge planten een min van 5° zorgen. Ook zorgen dat ze niet te vochtig zijn want in een kap gaan ze wel makkelijk schimmelen. Indien de luchtvochtigheid in de kap,bij langdurig regenweer, te hoog wordt zeker regelmatig luchten vooral edulis gaat heel snel schimmelen.

groetjes danny
vrijdag 2 november 2007 - 21:39
Victor44

Victor44

Danny,ik kocht de zaden bij semini-arborum,en er staat alleen Passieflora Incarnata.Ik zet de tunnel wel zoveel mogelijk open,heb wel gezien dat sommige koppen bevroren zijn,maar misschien kan ik deze later wel wat terugsnoeien?ze zijn op één jaar enorm gegroeid,er was zelfs al een plant waar één bloem aan was .
Grtjs
zaterdag 3 november 2007 - 19:36
tomson

Tomson

hallo beste passie bloem liefhebbers
ik heb verleden jaar twee planten gekregen van mijn zoon, die zijn verleden jaar geweldig beginnen groeien maar er zijn maar twee bloemen aangekomen
mijn vraag is rond welke tijd van het jaar begint een passiebloem weer volop te groeien, hij of zij heeft nog altijd de bladeren van vorig jaar, hier en daar komt er een beetje nieuw groen te voorschijn,maar ik vindt dat het niet te vlug gaat
grt
tomson
donderdag 24 april 2008 - 20:41
Victor44

Victor44

Zijn ze bevroren -of niet ,maar momenteel zie ik nog geen leven bij geen enkele plant.Ze stonden in potten in tunnelserre,en werden bij vrieskou beschermd door vliesdoek.Ik zou je dus niet kunnen antwoorden wanneer ze beginnen te groeien.Hopelijk zie ik ook snel of er nog leven in is.
Grtjs
donderdag 24 april 2008 - 21:45
danny2

Danny2

Mijn planten staan ook in tunnelserre, en op enkele uitzonderingen na zijn allemaal goed in de groei
, er zijn er zelfs al bij die ruim een halve meter gegroeid zijn.
Misschien eens proberen met een meststof met een hoog fosfor gehalte om de groei en wortelvorming op gang te brengen. doe ik ook als er planten zijn die in het voorjaar niet willen starten. vb 10/52/10
is een goeie samenstelling.

groetjes danny

vrijdag 25 april 2008 - 20:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon